La Linea-San Roque 10 km.

13 november 2019 - San Roque, Spanje

Gisteren gegeten bij de buren: La Serrana (betekenis: berg). Het was goed. Henk een entrecote en Paul een (reuze) spies  van rundvlees met salade en patatas bravas. Om 23.00 naar bed en beide heerlijk geslapen😃. De volgende morgen ontbijt met koffie en de camino tegels gevolgd en later de pijlen. La Linea uit en via een militair terrein richting San Roque. Niets bijzonder: geen hoogteverschillen en geen mooie omgeving. Ongeveer 4 km. voor San Roque kreeg Paul last van zijn allergie: bulten en jeuk. Gewoon doorlopen tot het eerste huis. Nog 1 km. maar ik kon niet meer. Zitten en na 1 kwartier moest ik liggen en ontspannen. Na 30 min. was ik bijna okay en naar de bushalte gelopen. (ik zal hier verder geen uitleg geven, dat doe ik thuis wel) Terug naar de kamer, paspoorten gepakt en lopend naar de grens. Voorbij de grens de bus genomen naar de gondellift naar de top van de rots van Gibraltar. Vanwege de korte afstand vandaag lopend naar zo'n 450 mtr. hoogte. Al gauw zagen wij de apen van de rots. Deze blijven boven doordat zij gevoerd worden. Wij hebben 2 plekken met enorme kanonnen bekeken met uitzicht op Marokko. Ook nog op de Skywalk gestaan: glazen vloer op 260 mtr. hoogte (voetje voor voetje: by Elisabeth). Hierna via de Wall of Charles naar beneden. De bus weer gepakt tot de grens en lopend verder. Op een terras in La Linea biertje gedronken met een Tsjech die in Spanje woont en werkt op Gibraltar. Op de kamer ff bellen met Sia en Nelly (dus 2 strenge dames) en verslag maken. Henk rust. Zo direkt hapje eten bij wederom La Serrana en naar bed in hostal Paris.

1. Renate:
    13 november 2019
    Jeetje Paul, hopelijk blijf je de rest van jullie tocht bespaard van bulten of andere narigheden! Op jullie gezondheid! Wie weet wordt jullie pad snel wat afwisselender..
  2. Elisabeth:
    13 november 2019
    Hallo geen flauwekul mannen! Hebben jullie wel cetirizine oid mee? Zie ik dat jullie mijn naam noemen? Zo ja in welk verband?? Foto's zijn top de verdere verhalen ook hoop ik. Buen Camino
  3. Francis:
    14 november 2019
    Kijk, ondanks wat tegenslag gewoon er wat van gemaakt! Dat maakt het leven leuk, evenals het verhaal.
  4. Edith:
    14 november 2019
    Wat een uitzicht op de rots, en weer prachtige foto’s
    Die glazen vloer lijkt me wel eng, ( ik vond het al eng , op de grote kerk, ik was blij dat ik weer
    beneden was)
    Succes hoor!
    Edith en Ben
  5. Richard en Beb:
    14 november 2019
    Henk en Paul een goede tocht naar jullie eind doel wij lezen jullie voort gang elke dag.
    en maar kijken naar de mooie fotoos. mannen lekker genieten.de groeten van ons twee.doei./////
  6. Annemarie Sinnige:
    14 november 2019
    Paul, pas je een beetje op jezelf? Wij hebben jou in zo’n situatie zien afvoeren naar het ziekenhuis. Best heftig om te zien, laat staan om mee te maken. Houdt je prikpen bij de hand!
    Afijn, weer geweest en nu vooruit. Veel plezier!