El Coronil-Utrera 20 km

24 november 2019 - Utrera, Spanje

Gelukkig is elke dag anders, zo ook vandaag. Geen yoghurt voor Henk of ontbijt voor Paul☹️. We zijn om 8.00 wakker en hebben niets van dit. Om 9.00 stappen wij het hostal uit: het is zonnig, 10 graden en we hebben de route gevonden 🚶☀️😊 VAMOS. We hebben veel geluk deze camino: we slaan linksaf bij Capilla de la Vera Cruz en er is een bar waar wij ontbijt bestellen. Serranoham, kaas en 2 soorten spread. En natuurlijk koffie en thee. Na 500 mtr. zijn wij dorp uit. Het landschap doet denken aan Extramaduro: golvend en kaal. Alle gewassen (graan) is van het land. We horen en zien de jagers. Halverwege gaan de jasjes uit en Paul in short. Na 12 km. drinken wij koffie en cola in El Coronil☕. Hierna langs de weg naar Utrera tussen cactussen en olijfbomen. Bij Paul stopt een auto en de man laat een caminoschelp zien (Henk verloren?) Neen, hij heeft zelf gefietst van los Morales naar Santiago🚲👍. Nog 2 km. door het centrum van Utrera (wat de bakermat van het stierenvechten en de flamenco is) naar pension Hidalgo. We zijn er om 14.45 maar kunnen er in om 17.00. We vinden een leuke bar met terras en gaan zittten🍺👍. Na 5en checken wij in voor € 41,40. Wij krijgen een invalide kamer met invalide douche. Dat wil zeggen: douchekop op 1.20 mtr. hoogte. Paul krijgt een plastic stoel mee om te zitten. Deze gebruikt hij om de douchekop via het rooster te bevestigen😉. Wij eten bij hetzelfde restaurant met goed vlees, lekkere salade en vette friet 😏.

1. Elly Teitsma:
    24 november 2019
    Lekker gelopen dus met prima weer, fijn! Hoezo kreeg Paul een stoel mee om op te zitten?🤣
  2. Elisabeth:
    Ohhh ok wil ook weer een keer!! Buen Camino
  3. Francis:
    25 november 2019
    Hoe heerlijk is dat! Een tentje als je er een nodig hebt!
  4. Dineke:
    25 november 2019
    Het ziet er allemaal mooi uit. Het lijkt te lopen als een geoliede machine. Wat wil je.... met jullie ervaring! Wat is dat voor beesie op de foto?
  5. ELLY:
    25 november 2019
    Gaat prima zo, en het eten is toch elke keer weer een verassing, lieve groetjes uit een mistig Heiloo
  6. Gerda Biersteker:
    25 november 2019
    Dag lieve mannen. Ik volg jullie op de computer van Gerard, wat zou hij graag op deze manier ook een beetje met jullie "meegelopen" zijn. Mooie verhalen , nog heel veel goeds op jullie verdere weg gewenst !
  7. Claudia Ernstberger:
    Hallo ihr Beiden!

Ich freue mich jeden Abend auf euren neuen Reisebericht und auf die Bilder.
  8. Edith:
    25 november 2019
    Het landschap ziet er wat mistroostig uit, gelukkig droog weer.
    En dan jullie ontbijt, lekkere serrano ham, met verschillende spreads , lekker hoor!
    De foto’s zijn prachtig, maar wat zullen we straks jullie reisverhalen missen!
    De laatste loodjes, Sukses voor morgen, en veel plezier samen 🙋
  9. Marita Proper-Ham:
    25 november 2019
    Wat een prachtig landschap en mooie foto’s.
  10. Truus Ursem:
    29 november 2019
    Hoi, vergat in 't vorige berichtje op te noemenover dat kasteel waar jullie vlakbij waren. Zag er goed uit!!! Weer n mooie dag voor jullie, liefs.