Barcelos - Ponte de Lima 31 juli 34 km.

31 juli 2020 - Ponte De Lima, Portugal

Op het tafeltje voor onze kamer lag een 🚬+ aansteker klaar voor Paul.  Gisteravond heeft hij met onze amerikaanse/britse buurvrouw Claire (en haar baby Sophie: 'n kat van 13 jr  oud) 2 stuks gerookt. Hij heeft deze teruggelegd (er wordt 's ochtends niet gerookt😉). Wij ontbijten met ons zelf gehaalde brood, boter, kaas, jam en yoghurt 😃) Sjaan spoelt alles netjes af en Sia regelt 'n taxi....waarom? De etappe naar Ponte de Lima = 34 km. We houden het wel leuk😉. Om 9.00 komt deze en wij wandelen om 9.30 vanaf Sao Bento. Mooie slingerende paadjes tussen maisveldjes en wijnranken. Later zien wij olijfbomen en kurkeiken. Het blijft lang heiig: 23 graden dus perfect wandelweer. In Vitorino dos Piaes drinken wij koffie onder de Kiwi bomen. Hierna de laatste klim van deze etappe. Lekker rustig aan wandelen en warempel we komen andere pelgrims tegen. Nu totaal 7 stuks. De dames komen langs een man die aan het snoeien is en worden in het nederlands aangesproken. Heel verhaal kort: heeft een luxe onderkomen voor toeristen. Wij stappen naar binnen en zijn vriendin geeft uitleg. Rustig an verder. We komen een fransman tegen onder een paraplu die 10 maanden onderweg is en aquarellen maakt. (te koop: donativo). Nog 5 km. te gaan. Onderweg gerust onder een pelgrimsboom. (Schaduw, zitplaats en steentjes met boodschap) In Ponta de Lima lopen wij naar Cafe Central voor de rugzak van Sjaan. Deze blijkt op onze accomodatie te staan😃. Na een biertje gaan wij op weg naar onze slaapplek. Nog 25 min. Sia is moe. Bij een klein winkeltje kopen zij wijn en appels. Brood, yoghurt, kaas, ham en pinda's hebben zij niet😬.  Deze kunnen wij 5 minuten later kopen in een mercado👍. Wij komen bij de hostel, krijgen koud water. De keuken is prima uitgerust en we gaan douchen. De was wordt weer gedaan en op het balkon genieten wij na. Om 19.30 gaan we eten bij de locale taverne: cantinho da Luz. Let op veel foto's.

1. ELLY:
    Weer gezellige foto's.
  2. Marijke en Arie:
    Mooie plaatjes!
  3. Moniek van Leeuwen:
    Het ziet er top uit!! 😘
  4. Martha Josee:
    31 juli 2020
    Mooie foto’s, goed wandelweer. We waren al bang dat het te warm zou worden! Hier loopt de temperatuur op naar de 30 graden! Lekker slapen en morgen genieten we weer van jullie verhaal! Veel plezier!
  5. Marjan.:
    31 juli 2020
    Wat lekker, 23 graden. Hebben jullie het moeilijk of makkelijk met afstand houden vanwege de,Corona?
  6. Elly Teitsma:
    31 juli 2020
    Mooie route en foto’s! Volop genieten denk.
  7. Esther Hof:
    1 augustus 2020
    Pittige stukjes maar jullie krijgen er veel voor terug. Prachtig!! Wat een diversiteit! Jullie genieten en wij genieten net zo hard mee. 💋
  8. Edith:
    1 augustus 2020
    En.....hebben jullie nog een mooie aquarel gekocht?
    Wat weer een prachtige foto's, en mooi wandelweer, sukses vandaag , groetjes van ons 😘🙋‍♀️
  9. Rob van der Velde:
    Hoi Paul
    Zacht huidje met nivea.
    Groet Rob
  10. Henk ursem:
    Zacht als kuikenkontje 😘
  11. Annemarie Sinnige:
    1 augustus 2020
    Wat leuk weer allemaal! De foto’s doen mij denken aan onze wandelvakantie in Luxemburg, Sia! 1974!!!
  12. Tanja:
    1 augustus 2020
    mooi verhaal, Paul ! En dan wandelen langs olijfbomen, kurkeiken en kiwibomen, geweldig !