Caldas de Reis - Padron 7 augustus 19 km.

7 augustus 2020 - Padrón, Spanje

Het ontbijt hadden wij gister reeds gekocht: brood, yoghurt, ham, eieren, boter en kaas. Sia bakt voor ieder 2 eitjes, thee erbij en yoghurtje. Goede start👍😃.  Om 8.15 van start met mede pelgrims. Na 2,5 uur door een mooi groen en gevarieerd landschap (druiven, mais en 2 pata negra🐷🥓) kunnen wij koffie bemachtigen in O Pino. Lekker ☕🍘. We zijn op de helft vandaag. We dalen en stijgen op een mooi wandelpad. Bij Rio Valga is een mooie rustplaats.....dus broodje, appel en water. Om 12.10 gaan we verder.  Omhoog omlaag, we steken wat riviertjes over, gedeeltelijk open of onder de bomen. Het gaat als een trein🚂. We pakken de kilometers alsof het meters zijn. Zodoende staan we rond 13.30 voor Padron. We pakken de korste route (naast de N550) en zijn om 14.00 bij het appartement. Ervoor nog boodschappen doen. Paul haalt Sjaan haar rugzak op en we kunnen aan de hapjes.🧀 🍪🍺. Om 19.00 naar het restaurant op de hoek: menu del dia € 7,50. Jammer nu niet meer. De dames beide salade en Paul Iberico vlees met gebakken aardappelen (ui, paprika) . Daarna lopen over espanada en proberen koffie te scoren. Er is voetbal op tv dus er komt geen bediening. Wij richting hostel via oude binnenstraatjes en thuis koffie. Sjaan maakt het klaar.☕

1. Koopsie:
    7 augustus 2020
    Nog 4 u. 18 min. (19,9 km)
    via N-550
    307 m · 62 m
    te gaan van Padron naar Santiago. zet hem op Sipa en Sjaan, de laatste loodjes. En straks applaus bij binnenkomst! succes en liefs Eric en Ina uit Olland
  2. William en Martha:
    7 augustus 2020
    Nog een flinke dagtocht en jullie hebben het einddoel bereikt. En dat met hoge temperaturen. Een niet uit te wissen ervaring volgens ons.
  3. Martha Josee:
    7 augustus 2020
    Heerlijk, geniet ervan! Lekker even bijkomen. Fijn dat jullie wandeling zo voorspoedig verliep. Morgen komen jullie aan in Santiago? Dat zal een mooie ervaring zijn die je voor altijd bij zal blijven!
    Groetjes en veel wandelplezier, Joop en Martha
  4. Adry:
    7 augustus 2020
    De laatste loodjes voor jullie! Sjaan zoveel respect, trouwens voor jullie alle drie!
    Knap, mooi, sterk, 👏👏👏
  5. Gaston:
    7 augustus 2020
    Geachte pelgrims, ik lees jullie verhalen met genoegen al moet ik zeggen dat het me voorkomt dat het allemaal nét iets te gemakkelijk gaat..... Nu had ik gedacht: is het mogelijk dat jullie de laatste 20 km op jullie knieën afleggen? Dat is leuk voor de lezers én het zou me niets verbazen als jullie vervolgens een wonder ten deel valt, dit soort extra inspanningen vallen nl erg bij de Voorzienigheid in de smaak. Wie weet valt de Postcodeloterij volgende week op jullie adres!
  6. Henk ursem:
    7 augustus 2020
    Beste Gaston, we gaan voor de hoofdprijs dus we gaan ervoor 🛐
  7. Annemarie Sinnige:
    7 augustus 2020
    Zo ontzettend knap van jullie. Alvast een mooi laatste stuk wandeling gewenst. Liefs uit Liempde
  8. Dineke:
    7 augustus 2020
    Flauw hoor Theo, schrijven onder pseudoniem van Gaston van de postcode loterij!!
  9. Leo Hoogervorst:
    7 augustus 2020
    Morgen de laatste ronde! Met veel respect de verhalen gelezen en de foto's bekeken. Knap hoor.
  10. Marijke en Arie:
    7 augustus 2020
    Wat een mooie wandeling. Geniet van de laatste wandeldag en aankomst morgen!
  11. Gerard Pepping:
    7 augustus 2020
    Jammer dat ik niet aan de eindstreep kan staan Sjaan Sia en Paul.
    Tot gauw in Heiloo waar het ook heel warm is.
    vr. gr. Gerard P.
  12. Jos Veldt:
    Hallo luitjes,
    De zwarte varkens, hoe mooi is dat voor de iberico hammen, heerlijk.
    Is de naam niet cerdo negro ?
    Prachtig dat jullie zo genieten en volhouden, petje af hoor.
    Gezellige verhalen en mooie foto's. Geniet ervan en groetjes Monique en Jos
  13. Esther Hof:
    8 augustus 2020
    Daar gaan jullie dan.💪🏼 Het laatste stuk(je)!! Ongelooflijk knap! Diep respect voor jullie alle drie! Zet 'm op vandaag!! En geniet, geniet, geniet. Denk aan jullie!!!💖💋
  14. Gerda Pepping:
    8 augustus 2020
    Ja, jammer dat we je niet even kunnen omhelsen bij het eindpunt Sjaan (Sia en Paul)wat een prestatie.....🙏💃❤❤❤
  15. Elles:
    8 augustus 2020
    Succes voor de laatste kilometers. Met veel plezier jullie verhalen en foto’s gelezen!
    Groetjes Elles
  16. Ans dekker:
    8 augustus 2020
    wat een practhtige tocht moet dit geweest zijn. Heel veel succes en plezier tijdens de laatste kilometers. petje af!! nee, jullie houden hem op !!