Olvera-Corippe 24 km.

21 november 2019 - Coripe, Spanje

Wij lagen vroeg in bed 20.30. Verwarmde kamer en kleding gedroogd. Wij slapen onrustig maar krijgen na zo'n lange nacht genoeg rust😉. Om 9.00 gaat het restaurant open voor ontbijt. Paul helpt mee de tafels en stoelen naar buiten te brengen en warempel er kan een lachje af bij de gastvrouw. Beide toast met tomatenspread en Paul 2 tostada serrano/ qeeso galliente 🥪. Om 10.00 verlaten wij de hostal🚶. Ons hostal  (Renate: paleisje) is een oud station van een niet gebruikte spoorlijn. Wij lopen door 20 van de 30 tunnels. Het is nu een fiets/wandelroute. We komen 3 wandelaars tegen. De tunnels zijn tot 685 mtr. lang, en zodra wij erin gaan: ploep het licht aan💡. We horen in de verte de schoten van de jagers. We komen langs een observatie post van de gieren: Buitres. We zien er 50 zwermen. De laatste kilometers over de spoorbaan begint het te regenen. Bij station Corippe is een bar waar wij cafe con leche en Henk cola en 1 salade bestellen. Nu stortregent het🌧️. We moeten nog 2 km. over de weg naar Corippe😣. We wachten de ergste regen af, het wordt droog en dan VAMOS🚶. De eerste 1.1 km. gaat steil omhoog 6%, dan via 'n wandelpad het dorp in. Op het dorpsplein is bar Pastor, onze slaapplaats. Gesloten, dus op zoek naar een andere bar. Het wordt bar Correcto, de enige die open is. Paul besteld 2 cerveza en krijgt uitleg over zijn eigen grote olijven. In begin smaken zij prima, maar we maken het schaaltje niet op(anders krijgen wij meer😉). Henk loopt om 17.00 naar bar Pastor: gesloten, misschien om 18.00 😉. We kunnen inchecken, maar het water duurt ongeveer 30 min. Na 1 uur naar beneden nog geen water. Ze loopt mee en draait de buitenkraan open 🙃. Paul doucht en we drinken 'n wijntje en bellen naar Sia en Tanja. In de bar nemen wij een salade en friet met kip. Paul vond de kip met saus heel lekker, Henk wat minder. We nemen nog een wijntje en gaan zo naar 🛌. Buenes noches 😴.

1. Ap Ramaker:
    21 november 2019
    Heerlijk olijven! Muy rica.
    Fijn dat ik mee mag lezen.
    Buen Camino.
  2. Annemarie Sinnige:
    21 november 2019
    Mannen, wat een dag! Hopelijk hebben jullie een rustigere nacht dan gisteren. Morgen wordt veel regen verwacht in jullie gebied. Be prepared!
  3. ELLY:
    21 november 2019
    Weer mooie foto's, gaat lekker zo, prachtige olijven🤗
  4. Martha Josee:
    22 november 2019
    Wat een mooie foto’s. Vanaf de bank lopen wij in gedachten met jullie mee en genieten van jullie mooie verhalen! Heerlijke cervezas en wat een grote olijven. Jammer van die regenbuien, er komt misschien nog meer. Geniet ervan, mannen! Groet, Joop en Martha.
  5. Marjo:
    22 november 2019
    zo even aangemeld, fijne avond en de groetjes van ons!!!!