El Colmenar-La Canda Del Real Tesoro 14 km.

17 november 2019 - Cañada del Real Tesoro, Spanje

Om 5.45 gaat de wekker, maar ik lag nog zo lekker😴. Eruit, water opzetten voor thee, koffie en 'n eitje. Rustig aan broodje eten. Weersverwachting bekeken en het ziet er droog uit maar fris 8 graden. De trein vertrekt om 6.55 naar Gaucin en met ons zitten er 3 klanten. In het cafe bij het station zitten een man of 7, waaronder 4 jagers. Het is nog donker dus drinken wij koffie. Rond 7.30 begint het licht te worden. We betalen en gaan op stap. Het dorp uit en via een grote waterbuis, voor de elecriciteits centrale, omhoog. We stijgen snel en hebben een mooi uitzicht op de rivier de Guadiaro. We dalen af tot naast de rivier en stijgen weer tot een hoogte van 270 mtr. Via houten treden komen wij tot 450 mtr. Achter ons een spectaculair uitzicht op het dal. Boven ons zwermen vale gieren, ook zien wij 2 reeën, maar te laat voor de foto. Wij pauzeren en als we afdalen valt er 'n nevel neer. De stenen worden glad en grond plakkerig. Het afdalen wordt hierdoor bemoeilijkt. Paul daalt af zonder stokken als een angstige oude man. Op 330 mtr. is er een, in de rotsen uitgehakte, tunnel van 40 mtr. Het laatste stuk bijna op onze knieën. We staan voor een brug over het ravijn. Daarna moeten wij over rotsen omhoog via staalkabels😰. Paul voorop en gaat zo snel als Max Verstappen🏃🏎️. Hier houd hij niet van☹️. (Sia:Trebentaz). Na 'n paar minuten wacht hij op Henk. Paul hijgt als een oud paard, (vermoeidheid of spanning) Henk komt maar niet totdat ik Henk hoor kuchen, gelukkig we kunnen door. Op 410 mtr. komen we bij een ruine waarna het paadje verandert in een breed pad. Dit loopt perfect. Omlaag en omhoog tot 500 mtr. Het hoogste punt van deze camino Serrana. Er loopt een eenzaam Iberico varken wat lekker in de grond wroet. Na 6 km. komen wij in het dorp na iets omlopen en vinden een bar. We hebben 16 km gelopen in 6 uur👎👍.Koffie en bier. Hierna (de eerste trein gaat om 17.00)  besteld Henk patat met een fles wijn en heerlijk gebakken vlees van het Iberico varken. Het is zondag en het cafe loopt vol🗣️. Het was een mooie wandeling met prachtige uitzichten😃.

1. Dineke:
    17 november 2019
    Topprestatie hoor! En mooie natuurfoto’s!!!
  2. Martha Josee:
    17 november 2019
    Een hele prestatie zo’n tocht! Doen jullie wel voorzichtig? Mooie natuur en spectaculaire uitzichten. Jammer dat jullie zo weinig pelgrims tegenkomen. Dit is toch ook een prachtige route, lijkt ons. De treinreis is ook leuk! Veel plezier mannen, we kijken uit naar jullie volgende verslag. Groetjes uit Julianadorp.👍
  3. Annemarie Sinnige:
    17 november 2019
    Vandaag een dag met een afgrondje dus. Knap hoor, Paul! Toch maar mooi gedaan. Je angst overwonnen. Morgen wordt weer een uitdaging, je krijgt je schelpje niet kado. Fijne avond...
  4. Kitty Schagen:
    17 november 2019
    Zo mannen, het lijkt wel werk. Prachtige omgeving en gelukkig wat uitdagingen. Weer gelukt ondanks alle glibberige paden en rotsen. Take care.
  5. Renate:
    17 november 2019
    Klinkt als jullie meest spannende dag van de hele Camino! En dat met bijna 3 km per uur, pittig hoor, de wijn zal des te beter smaken!
  6. Elisabeth:
    17 november 2019
    Wow wat een prachtig gebied wel wat afzien soms geloof ik! Geen groot probleem voor "echte mannen" toch? :) Goed bezig in elk geval! Ik vandaag, sinds lange tijd, 5 km zonder pijn gelopen! Buen Camino
  7. Truus Ursem:
    18 november 2019
    Jullie krijgen het niet kado jongens, wat 'n etappe. Was gister vergeten op jou ongemak te reageren Paul, vervelend!!! Succes en blijven genieten, groetjes.
  8. Elly Teitsma:
    19 november 2019
    Stijgen en dalen, maak je ook je kilometers, maar het schiet niet echt op🤣 Knap gedaan mannen, toch ook maar blijven genieten, waarschijnlijk meer achteraf😜