1 oktober Rubiaes - Valenca 17 km.

1 oktober 2020 - Valença, Portugal

Om 9.00 worden wij opgehaald voor het ontbijt. Alles mee, dwz. rugzak ook. We ontbijten in het restaurant en vertrekken hier vandaan naar de route. Lekkere toastada met thee en koffie. Om 10.00 lopen wij🚶😃. Gelijk over een Romeinse weg: XIX. Ik moet bekennen dat ik in mijn enthousiasme eerder op de knop "publiceren" van de blog. Hierdoor verschijnt het verslag te vroeg op de blog. Ik vul deze later aan. Excuses hiervoor. Het pad is prachtig en waar Paul zijn allergie aanval kreeg ,  zijn wij iets verderop koffie gaan drinken. 5 km. later nog eenmaal koffie. We komen meerder pelgrims tegen naar Fatima en Santiago. Het begint te regenen dus regenkleding aan. Na 15 min. is het over en de zon schijnt weer🌤️. We lopen door de buitenwijk van Valenca en komen de spoorbrug onder op het grote plein. Hier is de markt en vertrekplaats van bussen etc. Henk komt eraan en 500 mtr. verder is ons hotel Valenca De Minho. Prima plek😃. Paul en Francis kopen boodschappen in dezelfde mercado als waar Paul 2 maanden zijn boodschappen kocht: bier wijn chips en kaas 😃. Op het terras nuttigen wij deze. Daarna opfrissen en op naar de pizzeria 🍕, uiteraard ook dezelfde als Sjaan en Sia😃. Grote zaak en rustig. Het hoost als wij teruglopen🌧️. Wij denken aan een taxi,  maar nee Jongens van Jan de Wit lopen, en het valt mee  Rond 21.00 terug op de kamer. Oh la la...laatste avond in Portugal 😏.

1. Renate:
    1 oktober 2020
    Sterkte in het oranje Spanje! Jullie kùnnen nog terug;-)
  2. Marijke en Arie:
    1 oktober 2020
    Jullie gaan toch naar Spanje?
  3. Truus Ursem:
    Voorzichtig he!!!!
  4. Anneke, Egmond aan Zee:
    1 oktober 2020
    En Henk lopen jullie door.? Ik ben nog steeds in een stukje geel in frankrijk maar rood rukt van alle kanten op.Hiet merk je er niet van op mijn wandelingen kom ik geen tot weining mensen tegen. Blijf genieten Buen camino
  5. Martha Josee:
    1 oktober 2020
    Doen jullie voorzichtig? Loop geen corona op! Blijf gezond met z’n drieën!!
    Groeten, Joop en Martha.
  6. Gaston:
    ...érg mooie tocht weer!
  7. Joke:
    1 oktober 2020
    Lekker genieten,en vergeet al die opgelegde kleuren,
    Jullie lopen een pelgrimstocht
    Veel succes en plezier
  8. Joke:
    1 oktober 2020
    Vergeet al die opgelegde kleuren,mensen media maken elkaar gek
    Lekker genieten
    Van de pelgrims tocht,dat zegt genoeg
  9. Sjaan Pepping:
    2 oktober 2020
    Geweldig👍Herkenning waar wij hebben gelopen en hebben gezeten☕️Ik geniet van jullie verhalen en foto’s. Voorzichtig aan en blijf gezond. Veel wandelplezier.💋🙋‍♀️
  10. Tiny:
    2 oktober 2020
    Mooie fotos van Portugal, nu Spanje, ben benieuwd, succes maar weer!
  11. Annemarie Sinnige:
    2 oktober 2020
    So far, so good! Afstand houden!!