30 september Ponte de Lima - Rubiaes 18 km.

30 september 2020 - Rubiães, Portugal

Ontbijt om 8.00 beneden in de kelder bij de jeugdherberg. Gezond maar karig. Rond 9.00 op weg. Henk loopt voor ons over de Romeinse brug. Rechtsaf de route op. Mooie omgeving en mooie paden. Het loopt prettig en vlak😃.  In Codecal is een gelegenheid om koffie te drinken. Henk zit er al. Lekker uitgerust voor de klim. Mooie uitzichten en langzaam omhoog. Na Labruja gaat het echt stijgen.  Het pad wordt smaller en omhoooog. Veel stenen en rotsen. Met rugzak ben je onstabiel, maar het gaat. We zien zakjes aan de Sparren. Francis wijst mij erop dat ze hars opvangen. (2 mnd. geleden zei ik rubber😛). Toch valt de klim van 400 mtr. ons alle drie mee. Henk loopt door en wij eten wat fruit en rusten uit. In San Roque komen Henk tegen. Die zit lekker aan de cola, wij nemen café con leche. We hebben de tijd en zitten ruim 3 kwartier. Uiteindelijk bij Constantino AL aangekomen om 16.00. We wachten op Lianne, pardon haar zus Christine. Douchen (alle 3) de was verzamelen en om 17.30 naar het restaurant. De heren willen vroeg eten en het wordt het pelgrim menu: Soupa legume, bacalhou en creme brulee (eigen eieren).  Om 19.15 klaar!  Toch koffie met een afzakkertje: eigen brouwsel van rode bessen. Lekker😃

1. Wil:
    30 september 2020
    Leuk om de voor mij bekende plekjes voorbij te zien komen.
    Succes verder!
  2. Elly Teitsma:
    30 september 2020
    Heerlijke temperatuur en een prachtig traject! Net iets voor mij😜
  3. Annemarie Sinnige:
    30 september 2020
    Voor nu lekker slapen en morgen gezond weer op. Maar die eigen brouwseltjes, die kunnen soms de das om doen. Sterkte!!!!
  4. Edith:
    1 oktober 2020
    Wat een mooie omgeving! ( heb je het recept nog gevraagt van de rode bessen ?😉)
  5. Martha Josee:
    1 oktober 2020
    Wat een mooie omgeving, jullie genieten! Mooi die contacten met de andere wandelaars. Ondanks de corona kunnen jullie nog een praatje maken met de anderen. We genieten van de mooie en soms aparte foto’s, heel leuk! Veel plezier, wij wandelen mee vanaf de bank😀Groeten, Joop en Martha.
  6. Afra Tromp:
    1 oktober 2020
    Prachtige foto's mannen! Wat een mooie route lopen jullie. Geniet en veel wandelplezier!
    Groet Afra
  7. Marita Proper-Ham:
    1 oktober 2020
    Soms best wel afzien op die rotsige paden.
    Bon Camino
  8. Gerard Pepping:
    1 oktober 2020
    Het gaat jullie goed met jullie, lekker temperatuurtje om te lopen , kom net bij Sjaan vandaan hebben samen gegeten , gaat redelijk ondanks de chemokuren.
    Hier een paar vele regenbuien . vr. gr.
  9. Cor Lievendag:
    3 oktober 2020
    Prachtige route zo te zien!