Dag 49: 24 mei Muxia - Lires 16 km

24 mei 2018 - Santo Estevo de Lires, Spanje

Henk heeft gedoucht en zit aan zijn yoghurt/banaan/zumo ontbijt als Paul in de keuken komt. Pakt de rest van de eieren en spek en gaat aan de slag. Henk vertrekt om 8.00 en Paul om 8.30. Het is mistig maar totaal niet fris. Het eerste stuk langs de weg het dorp uit. Hier zien wij een nieuw Parador hotel met privé strand. Ze zijn er al 5 jaar mee bezig. De heuvels in op zoek naar de kustroute. Henk belt dat hij deze niet kan vinden en dat klopt, Paul ook niet. Het landschap is vertrouwd: warm, heuvelachtig en groen. Veel eucalyptus, sparren en eiken. Het stuk omhoog in het midden bied 12 granieten bankjes aan. Paul besluit om op de laatste te gaan zitten. Hij mist deze en scheld. Op dat moment komen er 2 Nederlandse pelgrims aan. Uiteraard mee gepraat.  Vind later een zelfgemaakt bankje en ziet veel pelgrims richting Muxia lopen. Het laatste stuk ging omlaag naar Lires. De monding van de rivier Rio Castro stroomt hier de zee in. Henk zit al lekker op het terras en Paul schuift aan. Grande Cania. Hierna douchen en bloggen. Henk loopt naar de monding van de rivier en vind de kustroute voor morgen. Hier is niets behalve een prima bar/restaurant/albergue.

1. Annemarie Sinnige:
    24 mei 2018
    Ja ja..., nu schiet het op hoor! Nog 4 nachtjes en dan weer in jullie eigen bed. De ontvangstcommissie is er al druk mee, haha...
    Deze albergue zal ook niet overbevolkt zijn, lijkt mij. Dus lekker slapen straks.
  2. Gerard:
    24 mei 2018
    Geniet van de laatste paar dagen. Het doet me denken aan Griekenland, waar Henk op de kaart zijn eigen route tekende langs de kust en... die daarna ook ging lopen..
    (het liep spannend af, geen onderdak, slapen in een grot)
    Hoop dat jullie lekker slapen :-)
  3. Paul:
    24 mei 2018
    Al is het meer dan 20 jaar geleden, herrinner ik het nog. Leuke trips hebben jullie gehad met mooie verhalen😊
  4. Paul:
    24 mei 2018
    Gerard, het is meer dan 20 jaar geleden, maar ik herrinner het mij nog, leuke trips en mooie verhalen😊
  5. Tanja:
    24 mei 2018
    Yoghurt met banaan als ontbijt: tenminste één ding wat straks weer hetzelfde zal zijn.
  6. Elly Teitsma:
    25 mei 2018
    Genieten van zon, zee, strand, bossen en heuvels, wat wil een mens nog meer? Naar huis? Ook dat komt er weer aan! Nog een paar fijne dagen!