Rubiaes - Valenca do Minho 2 augustus 17 km. x

2 augustus 2020 - Valença, Portugal

Om 6.45 gaat Sia naar badkamer, dan Sjaan en Paul als laatste. We hebben geen prive bad/toilet dus moeten snel zijn. Na ons komt een gezin van 5 personen er gebruik van maken. Sjaan zet haar rugzak weer klaar voor Tuitrans en wij worden om 8.00 opgehaald voor het ontbijt. Dit is ook weer in het familierestaurant. Alle gasten zijn verdwenen en zitten later ook aan het ontbijt. Paul 3 tosti's, de dames broodjes (ook voor onderweg). We stijgen over een romeinse weg (brug gemist) en Paul krijgt uitslag. We stoppen en pauzeren. Paul slikt wat anti-allergie. Er passeren 2 jonge Portugese pelgrima. Rond 11.00 lopen wij weer. 100 mtr. Verder is een klein plaatsje Sao Bento da Porta Alberta. We zijn weer ootje pietje en Sjaan gaat naar het toilet. Om 12.30 komen wij in Fontoura. Cafe bij de kerk: koffie. Het lopen gaat prima,  bewolking en 26 graden. Over de romeinse brug Ponte Romana de Pedreira komen wij langzaam in het buitengebied van Valenca. Het lijkt wel of we omlopen maar dat leek zo. Onder het spoor, over de markt (Sjaan koopt 1 kilo brood) , we zijn er binnen 5 minuten. Christina helpt ons met de kamer.  Paul gaat naar de supermarkt en de meisjes liggen plat. Biertje kaas, ham, kaas, pinda's en yoghurt. Opvallend: er is op straat muziek uit geluidsboxen. Op ons balkon genieten wij hiervan.🍺🐽🍕🍷🥜. Wij doen een tukkie en Sjaan rust uit. De badkamer is klein en Paul kan net an door de douchedeur 😏. Hierna douchen, trekken wat schoons aan en zoeken een restaurant. We hebben weinig trek: het wordt pizza, salade en risotto 🍕🥗🌾 en 🍷.

1. Renate:
    2 augustus 2020
    Ik lees elke dag trouw jullie verslagen maar het reageert lastig met deze telefoon...
    Zie ik niet wat ik typ. Hier in Zwitserland regent het al uren flink hard en het is best koud.. maar ja, eerst was het te heet
    ...We hebben evengoed een hele mooie vakantie!
  2. Ria Penders:
    2 augustus 2020
    Het klinkt allemaal als vanouds, super leuk!
    Maar er zijn vast ook verschillen tussen dit traject en wat jullie eerder hebben gelopen?
    groetjes,
    Ria
  3. Marita Proper-Ham:
    3 augustus 2020
    Het blijft bijzonder om voor een lange tijd steeds maar onderweg te zijn. Alleen met jezelf en je rugzak. Bedankt voor het delen en de mooie foto’s Bon camino Marita
  4. Marjo:
    3 augustus 2020
    ha jullie drietjes, wat "n mooie foto's en leuke verhalen!!
    veel succes verder groetjes van Rita Sandy Stephan en mij xx
  5. Esther Hof:
    3 augustus 2020
    Weer een cadeautje om te zien en te lezen hoe het jullie daar vergaat!🙌🏼👌🏼 Geweldig!! Genieten!🥰💖💋
  6. Joke:
    3 augustus 2020
    Zo reizen en leven we n beetje mee met jullie mooie tocht,prachtig!
    Succes en take care xx
  7. Annette Merkx:
    5 augustus 2020
    hallo luitjes,
    weer even een berichtje.
    ik geniet met volle teugen van jullie leuke verhalen.
    Zo mooi, die foto's van het prachtige landschap, de bezienswaardigheden
    en van jullie natuurlijk.
    Heel veel wandelplezier!