Porto - Arcos 29 juli 33 km. xxx

29 juli 2020 - Arcos, Portugal

Lekker geslapen en rustig wakker worden. 7.00  uur en eruit. Wassen en (Paul) scheren. Wat blijkt Sia heeft de nederlandse tijd bekeken. Om half zeven zit Paul geschoren klaar. (Lekker op tijd)😒. Op de mobiel het nieuws en alle reacties bekijken van de blog. Veel en heel leuk:Obrigado ☺️. Sjaan haar rugzak moet om 8.00 klaarstaan voor het vervoer. Exact om 8.00 wordt deze opgehaald. Hierna gaan wij ontbijten. Wij wachten tot 9.30 op onze taxi. Deze brengt ons 10 km. buiten Porto. Het is ff zoeken en dan zien wij de eerste gele pijl. Langs gehuchtjes, hoge muren, maisvelden en eucalyptus bomen lopen wij uiteindelijk 10 km. naar Vilarinho. Hier 2 koffie con leche en 1 x americano. Nog 9 km. voordat we in Arcos zijn. Lekker landelijke paadjes, geen verkeer😃. Over een romeinse brug: Ponte do Ave. Rond 15.00 in Arcos. Lekkere ruime kamer met bad😒. We drinken wat, douchen en laten de was doen. We lopen het dorp (gehucht) in en bezoeken de locale kroeg. We hoorden wat ze ging koken dus de keuze was snel gemaakt. We drinken en kletsen wat en gaan om 18.00 retour. Het eten is vanaf 19.00 in cafe Barbosa. Om 19.30 zitten wij klaar voor 2 x pasta 1 x steak met friet maron (bruin). Smaakt allemaal prima. We drinken koffie op ons terras ☕😃