Porto 28 juli.

28 juli 2020 - Porto, Portugal

Na het rusten op zoek naar een restaurant, nou die hebben we gevonden. Bomvol, we zaten in de kelder. Basic food en goed. Sia en Sjaan gegrilde zalm en Paul kalfslapjes met warme chips. Kop koffie toe en terug. Douchen en om 23.00 ging het licht uit. De volgende morgen wassen en ontbijt. Ieder een bolletje en een zoet croissantje. Jam, kaas, ham en verse jus. Hierna het centrum in naar de Douro. Hier gaat tramlijn 1 (uit 1920) naar de kust. Voor € 6,-- een retour. Ritje van 8 kilometer: koete le koet langs de rivier naar de monding. Langs de boulevard naar de strandtenten voor een lekkere kop koffie☕. Langzaam kuieren wij weer terug naar de tram.  Wij wachten onder de palmbomen, uit de ☀️.  Advies om de "Gouden Kerk" te bekijken vinden wij te duur (€ 8,--) We gaan nog heel wat kerken bezoeken. Voor dat geld gaan wij lunchen😉. Na de lunch even 'n wijntje gekocht voor op ons terras. Na 'n paar glaasjes even plat. Om 19.00 lopen wij naar het restaurant van gisteren en we zijn op tijd. We kunnen boven zitten en het loopt vol. Opvallend 4 tafels met touristen.  Sjaan witvis met rijst en SiPa lever met uien, paprika en gekookte aardappelen. Koffie toe en naar de kamer. Alle 3 douchen en de rugzak klaarmaken voor morgen. Rond 22.30 gingen wij op tuk 😴. Tot morgen.