25 september Sao Joao da Madeira - Grijo - Porto 18 km.

25 september 2020 - Porto, Portugal

Ontbijt rond 7.45 simpel maar wel uitgebreid. Er was scrambled eggs met bacon, worstjes, fruit met yoghurt, ham en kaas etc. Henk ging eerder naar boven en was de kamer uit voordat wij klaar waren. Dan nog maar extra thee en koffie. Wij vertrokken dus later uit ons hotel en gelijk op de route😄. Omdat er veel gekletst werd miste wij de pijlen. Alsmaar recht door zei Google Maps. Tussendoor heeft Paul nog nieuwe (bouw) sokken gekocht. Die van 3 dagen geleden hebben al gaatjes. Plotseling een 🟡 pijl. We zijn weer op de route. Paul gaat spontaan zingen en wij drinken koffie. Hierna stijl omhoog. Wij komen uiteindelijk uit midden in het bos. Hier is niets, op Maps verder. Nogmaals helemaal fout gelopen in klein dorp. Wel is er een hospitaal met een bus halte naar Porto. Gisteravond besloten om naar Grijo te lopen en van daaruit de bus naar Porto. De albergue was dicht en verder niets. Henk gebeld: die was er bijna in Grijo. Om 14.00 stappen wij uit de bus en lopen 1 km. naar ons hostel: Pedra Antigua. Een prachtig pand uit 16/1700 de. Wat blijkt wij zijn 50 mtr. van hostel Dear Porto gelegen. De hostel waar wij met Sjaan hebben geslapen😄😄😄. We halen bij de buren chips, chocolade en drankjes en drinken dit op ons "hoogte" terras. Hierna op zoek naar het Portugese restaurant waar wij met Sjaan en Sia hebben gegeten. Francesco en Bart  eten mee. Zodra het open was om 19.00 gingen wij naar binnen. Net zoals 2 maanden geleden hebben goed gegeten. Het tempo zat er goed in, we stonden om 20.15 weer buiten. Zodoende gaan wij vroeg slapen😴.

1. Ria Penders:
    25 september 2020
    Gelukkig komen jullie toch weer iedere keer de route tegen als jullie veel kletsen!
  2. Annemarie Sinnige:
    25 september 2020
    Van wie is dat jurkje op de laatste foto?
  3. Wil:
    25 september 2020
    Heerlijk om het weekend in Porto te zijn. Jaloers 😫😫😫!!!!!
    Dat is genieten mannen.
  4. Marijke en Arie:
    Veel plezier in Porto!
  5. Sjaan Pepping:
    26 september 2020
    Wat leuk om te zien waar wij geslapen en gegeten hebben. Ik ben jaloers op jullie🤗Geniet van Porto en veel plezier met de volgende wandeling💋🙋‍♀️
  6. Groetjes Ria Put:
    27 september 2020
    Ja, Porto is ook zo mooi. Geniet er van mannen🚶🏻🚶🏼‍♂️👍👍
  7. Edith:
    27 september 2020
    Ja, Porto is prachtig, veel te zien, prachtig die kerk hoor!