19 september Alvaiazere - Rabacal 19 km.

19 september 2020 - Rabaçal, Portugal

Het ontbijt is om 8.00 en we zijn op tijd wakker. Schaars ontbijt, maar voldoende. We beginnen met droog weer te lopen. Wel de regen hoesjes om de rugzakken. De omgeving is voor de 2de dag groen en mooi. We lopen over mooie zandpaden en ondanks dat het 's nachts geplenst heeft loopt het prima. Op en af glooiend. Door kleine gehuchtjes langs volkstuintjes en kleine percelen. Het geeft hier het "langs het tuinpad van mijn vader" gevoel. Op een derde van afstand drinken wij koffie en cola. Weer droog als wij vertrekken. In Alvorge komt Paul weer bij en heeft de bar gemist. Henk loopt door en de 2 gaan terug voor koffie.  Hierna is het een kwestie van poncho op of af, jasje aan of uit. Rond 15.30 zien wij Henk bij bar Bonito zitten, dit is ook de plaats v.d. alberque. Naar de kamer, douchen en de wasmand gevuld voor Claudia. Die bestiert de hele tent. Wij komen een Duits stel, 2 Waalse dames, Italiaan Francesco en Nederlander Bart tegen. Tot nu toe prima adres: eten 7, slapen 10 was + droger 4 euro. We eten samen met Bart en Francesco een groente soep en een vis paella. Het smaakte okay. We praatten wat na en om 21.00 naar de dormatory.