15 september Santarem - Azinhaga 25 km.

15 september 2020 - Santarém, Portugal

We hebben geen wekker gezet en om 7.00 zijn we wakker. De verse broodjes liggen klaar met verse (gemalen) koffie. Op ons gemak ontbeten en om 9.00 op pad. Santarem ligt op een heuvel en via een mooi steil pad, langs het kasteel naar beneden. Voor ons ligt een vlak landschap waar de Taag door stroomt. Een landbouw gebied met paprika's, tomaten, mais, boerenkool, wijnbouw en vijgenbomen. Veel langs de weg. In Vale de Figueira koffie en cola. Warempel 2 Franse pelgrims achter ons. Deze drinken wat en Henk maakt een praatje. Na 'n klein uurtje gaan wij achter ze aan. We halen ze in, maar op een mooie plek in de schaduw nemen wij een pauze. Het is een leegstaand landbouwbedrijf. Water drinken en fruit eten 🍊🍏. Nog 9 km. met 31 graden en geen bescherming van bomen😥. Wij lopen helemaal vlak maar het wordt zwaar. Na 5 km. gaat Henk liggen (en slaapt bijna) en Francis loopt door. Na 15 min. gaan wij ook verder. Stoffige paden met af en toe een boom om te schuilen. Aan de rand v.h. dorp zit Francis te wachten. Nu loopt Paul door: nog 10 min. en hij heeft een biertje🍺. De mannen volgen snel en na 1 halve liter is Henk weer aanspreekbaar. We lopen naar Casa de Azzancha (700 mtr.😒). Het is het laatste huis in het dorp. Elena rijdt weg als wij arriveren? Na wat zoeken vind Paul de ingang en de kamer. Alle 3 douchen en de kleren in de was. Wij eten voor € 10,-- incl. drinken😄👍 om 19.00.

1. Marjan.:
    15 september 2020
    Petje af. Zwaar in die hitte.
  2. Groetjes Ria Put:
    15 september 2020
    Wat heerlijk om jullie weer te volgen😄Heel veel succes deze reis! Groetjes, Ria
  3. Fam Huitema:
    Het zal best zwaar zijn met die warmte . De kop is er af . Succes verder
  4. Martha Josee:
    15 september 2020
    Leuk om jullie weer te kunnen volgen! Wel erg warm nu. Heel veel wandelplezier, zo te zien gaat dat jullie wel lukken.
    Groeten, Joop en Martha.
  5. Annemarie Sinnige:
    15 september 2020
    Mannen, eerste dag zit erop. Tip: siësta houden als het zo warm is. Effe een tukkie doen en dan weer door.
  6. Afra Tromp:
    15 september 2020
    Wat leuk om jullie te volgen. De foto's spreken boekdelen! Succes!
  7. Tanja:
    15 september 2020
    Leuk, zo veel foto's er bij ! Ik kan het verhaal zo goed volgen.
  8. Marijke en Arie:
    15 september 2020
    Wat fijn dat jullie toch weer kunnen lopen, en we genieten van jullie verslagen. Succes!
  9. Joke:
    16 september 2020
    De kop is eraf,veel succes !
  10. Nolda:
    WEL HEEL MOOI MAAR HEEL ZWAAR SUCCES VERDER
  11. Cor Lievendag:
    16 september 2020
    Leuk om te lezen, veel plezier met de wandelingen. groetjes aan Francis!
  12. Marita Proper-Ham:
    16 september 2020
    En daar gaan jullie weer. Corona of niet , toch vinden jullie weer een weg, al was het niet helemaal de weg die jullie hadden bedacht. Maar ja zo zie je maar weer .... je pelgrimstocht is net als het leven.
  13. Edith:
    16 september 2020
    De eerste dag achter de rug, petje af hoor, en dat in die hitte 👍
    Prachtige foto's weer, zo kan je het mooi volgen.
    Sukses, en .............we kijken uit naar het volgende reisverslag.
    Groetjes van ons 🙋‍♀️
  14. Marion en Martin Berkhout:
    16 september 2020
    Succes verder...wij volgen julie nu ook
  15. Elisabeth:
    16 september 2020
    Doet mij denken aan de Meseta...40 graden en geen schaduw ..
  16. Koopsie:
    16 september 2020
    Succes mannen groet fam koops
  17. Ineke:
    16 september 2020
    Wat een bijzondere tocht ben je aan het maken Francis ( en vrienden natuurlijk) heel leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel succes!