5 oktober Pontevedra - Caldas de Reis 22 km.

5 oktober 2020 - Caldas de Reis, Spanje

Na een goede nachtrust voor Francis en een wat wat betere dan de nacht daarvoor voor Henk💤💤💤naar beneden voor een redelijk ontbijt🥐. Francis probeert tegen beter weten in voor de zoveelste keer een croissant 🥐.
En verder met de Camino🚶‍♂️🚶.We lopen de stad uit. Inderdaad een mooi centrum.
Mooie wandelpaden, af en toe een collega-loper, de Belgen ook. Om 11 uur koffie in Mason de Pulpo. Francis strijkt neer en geniet van een heerlijke cappuccino. Tijdens de tweede bak arriveert Henk. Het is hier gezellig druk. Henk betaalt en regelt stempels voor onze credentials, zeg maar de stempels die je bij de Elfstedentocht ook nodig hebt voor het kruisje✝️.
Henk blijft nog ff zitten aan zijn sjuutje en Francis is alweer aan de loop, hij heeft het koud gekregen en loopt zich weer warm🔥. De route blijft mooi. Uitzicht door laaghangende mist beperkt. Francis kan lekker doorlopen. Henk is vandaag de fotograaf dus er wordt niet gestopt tot aan de volgende koffietent. En deze laat erg op zich wachten. 14.10 uur is het zover. Een auberge aan de route verkoopt koffie en fris aan pelgrims. Francis neemt koffie en niet veel later Henk een frissie. Henk krijgt ook nog een gratis soepje aangeboden welke Francis dankbaar oppeuzeld.
De laatse 2 kilometers worden in sneltempo afgelegd. We checken in bij Hostel Altenea. Alles heel netjes. Henk gaat naar de wasserette aan de overkant en komt later met een schone was weer terug. Francis checkt voor de zekerheid of hij al zijn sokken terug heeft😜.
Dan gaat Henk ook nog boodschappen halen en even later zitten we aan een hapje en een versnaperingetje. Straks weer uit eten, het restaurant is ook al gespot.

Al met al een mooie dag. Helaas dit keer echt de zon niet gezien. Morgen geeft buienradar om 13.00 uur een zonnetje🌞, we gaan het zien.

1. Ria Penders:
    6 oktober 2020
    Tja, voor de echte croissantjes moet je toch in Frankrijk zijn! Zelfs daar moet je opletten dat ze gebakken zijn zoals het hoort!
    Mooie foto's weer!
    Geniet hopelijk vandaag van een zonnetje