Vessem - Luyksgestel 21 km

6 april 2015 - Luyksgestel, Nederland

Zondag 5 april komen wij rond 15.30 aan bij de pelgrimshoeve Kafarnaum. Paul & Sia, Arjen & Liesbeth, hun zoontjes Daniël & Ruben. Henk & Tanja, Klaas & Janne en Cisca & Kevin. Wij worden hartelijk ontvangen door onze gastvrouwen: Liesbeth & Gerda en krijgen direct koffie en thee aangeboden met paaseitjes en paasspeculaas. Uitleg gekregen hoe het reilt en zeilt en de kamers toegewezen. Onverwacht kregen wij bezoek van broeder Fons.  Met de hele club naar de Gouden Leeuw, restaurant in oude brouwerij. Het  bier van de Gouden Leeuw heet Beerze en wordt in de toekomst hier gebrouwen. Heerlijk gegeten en terug naar de pelgrimshoeve, koffie gedronken en later 'n biertje en 'n wijntje. De volgende morgen stond het ontbijt klaar met ' n paaseitje. Om 10.00 werden wij in de kapel ontvangen en kregen wij de wegzending van broeder Fons. Hij memoreerde nog aan de tijd dat onze vader Nic hier heeft gelogeerd met patiënten van Willibrord en deze hoeve heeft geschilderd. Wij kregen de Jacobusschelp, de kaars en de stempel. Hierna het emo afscheid (tranen bij Paul en Sia). Om 11.00 begonnen wij onze wandeling naar Santiago de Compostella. Uit het dorp gelijk verdwaald en 4 km omgelopen! Wij hadden  mooi, droog wandelweer. In deze omgeving redelijk veel kapelletjes, grote pluimvee- en varkensstallen en vakantiecentra. Om 16.00 komen wij aan bij B&B de Hasselbraam. Koffie geserveerd door Wilma en zij heeft ons naar de supermarkt gebracht voor ons avondeten. Na het eten de voeten omhoog en tv kijken,

1. Tinie Hoetjes:
    Suc6 hoor mannen!!!XXX
  2. Renate:
    6 april 2015
    4 km omgelopen??? hihihi, beginnersgeluk!! Jullie hadden het merendeel van de dag mooi weer..Morgen dus de grens over voor de eerste keer tijdens jullie pelgrimstocht. Jullie hebben al een flink stuk geschreven, leuk om te lezen. Fijne avond en alvast succes, veel plezier voor morgen!!

Groetjes Renate
  3. Truus Ursem:
    6 april 2015
    Mooi mannen t is begonnen,heel veel succes samen geniet ervan.
  4. Hans vd Hoeven:
    6 april 2015
    Nu is het toch echt begonnen, een avontuur waar Henk al meer dan25 jaar van droomt. Nu wordt de droom werkelijkheid.
    groeten enveel succes
    Hans
  5. Ria Penders:
    Hoi mannen!
    Wat een gezellige start met jullie achterban erbij!
    Ik kan mij voorstellen dat jullie daar wat confuus door waren en een verkeerd pad insloegen.
    Geniet ervan. Ik lees jullie belevenissen graag.
    groetjes,
    Ria
  6. Joop en Inge Roelands:
    6 april 2015
    De weersvoorspellingen zijn goed; jullie lopen Nederland uit en de eerste kilometers hebben jullie weer in de benen. Succes en veel plezier tijdens jullie tocht. Ik denk niet dat jullie in Postel bij de paters slapen, want dat is maar 9 km. Misschien lopen jullie wel tot Balen. Dan lopen jullie een groot deel langs kanalen.
  7. Nic:
    6 april 2015
    Gefeliciteerd mannen! De kop is eraf. En hoe! Als je elke dag vier kilometer omloopt kan je straks bij het totaal 600 km optellen! Het gaat om de reis en niet om het doel hè? Die vier km hebben vast iets toe gevoegd. Blijf genieten
  8. Annemarie Sinnige:
    God zij met jullie!
  9. Annemarie Sinnige:
    6 april 2015
    Toen ik jullie in de mist naar Vessem had gebracht en ik op de tom tom terug reed, heb ik door de mist niks gezien, maar zeker enige kilometers omgereden. Stop met tellen. Vanaf nu begint het vertellen.
  10. Nic:
    Ha lieve Henk en Paul
    Goed om op deze manier contact te houden met de achterban. Ik wens jullie een heel mooie tocht, heb het goed samen en vooral geniet van alles wat je tegenkomt.
    Wij denken aan jullie.
    Lieve groet Els
  11. Elly Teitsma:
    7 april 2015
    Ook ik heb aan jullie gedacht.Na alle voorbereidingen dan nu echt op pad. Veel succes, plezier en een liefde- en zinvolle tocht! Elly