Valenca - O Porrino 3 augustus 21 km.

3 augustus 2020 - O Porriño, Spanje

Wakker worden voor onze laatste dag in Portugal. Sia 1 uur te vroeg 😏6.00. Het brood is droog en valt bij snijden uit elkaar 😣. We smullen er evengoed van. Paul heeft zijn ochtend niet: veel pijn en humeurig. We lopen de hostel uit en tippelen het Forteleza binnen (oud fort met kleine straatjes...mooi) Hier gebruikt Paul zelfs zijn stok 👨‍🦯. Vanuit het fort lopen wij de brug over de Rio Minho naar Spanje. We lopen omhoog naar de cathedraal en drinken er koffie. Vanaf hier gaat het lopen Paul beter af. Na 2 km. gaat de stok in de rugzak en heeft hij weer praatjes.  Bij Ponte das Febres rusten en drinken wij wat. Er passeren wat pelgrims, waaronder 7 Portugeese vrouwen die dezelfde route volgen.  Het landschap waar wij doorlopen is voornamelijk bos. Weinig landbouw, hoogstens wat druiven. Verderop splitst de route in nieuw en oud. Wij kiezen de oude: 1 km. korter en kans op 'n drinkgelegenheid. De eerste 2 bars zijn dicht, achter een schutting is een kleine tienda. Het is een winkel van Sinkel. Sjaan maakt de foto's, we zijn er blijd mee😃. Nu de laatste 7 km. waarvan de helft langs bedrijfsgebouwen 😒. Wij halen pelgrims in en worden ingehaald. Het is druk (het lijkt de 4daagse wel 😉). Over het spoor en gelijk rechts zien wij hostel O Louro. Hiernaast zit de mercado. Wij lopen naar boven, krijgen de kamer. Ontbijt is inbegrepen, ze serveren een pelgrimsmenu € 10.--.  Paul haalt wat te drinken en knabbelen: iedereen is Happy. Voor het eten een slaapje en om 22.00 liggen we.

1. Annemarie Sinnige:
    3 augustus 2020
    Sterkte met de pijn, Paul! Niet over belast raken, want jullie hebben nog een stukkie te gaan.
    Groet uit Oudorp
  2. Elly Teitsma:
    3 augustus 2020
    Weer leuke verhalen en mooie plaatjes. Top! Ik geniet mee.
    Veel plezier nog!
  3. Yvonne Klaver:
    3 augustus 2020
    Mooi om jullie verhalen te lezen. bewondering voor de dagelijkse inspanning die jullie ieder apart leveren. En dat in de warmte iedere dag opnieuw. Veel respect voor jullie allemaal!! Stap voor stap........
  4. Adry:
    3 augustus 2020
    Wat een prestatie van jullie alle drie! M’n petje af! Geweldig om het zo mee te beleven en de foto’s spreken voor zich!
    Succes!!!
  5. ELLY:
    3 augustus 2020
    Veel wandelplezier de komende tijd
  6. Joke:
    Toppers
  7. Martha Josee:
    3 augustus 2020
    Fijn om jullie verhalen iedere dag te lezen en mee te genieten van de mooie plaatjes. Jullie zijn wel op de helft zeker? En dan nu op Spaanse grond. Fijn dat jullie goed lopen en genieten. Let je een beetje op je lijf Paul? Niet overbelasten hoor! Je voelt je wel 18, maar je lichaam niet😀 Mooi dat Sjaan ook goed loopt en geniet. Veel plezier hoor! Grietjes van ons en slaap lekker🙋‍♀️
  8. Jos Veldt:
    3 augustus 2020
    Wat een rust onderweg, je ziet geen sterveling.
    Geniet ervan 😉🥰
  9. Marijke en Arie:
    3 augustus 2020
    Weer mooi om te lezen, en inmiddels al in Spanje, veel plezier!
  10. Elles:
    4 augustus 2020
    Leuk om jullie verhalen te lezen, veel wandelplezier,
  11. Danielle Hof:
    Goed zo oma ga zo door
  12. Els:
    4 augustus 2020
    Heel leuk om al de verhalen en foto's te zien van jullie wandeltocht. Volgens mij doen jullie het super goed. Hou vol en geniet.
  13. Helena:
    5 augustus 2020
    Goede morgen kanjers.Ook hier wordt het warm, hoop bij jullie niet zo heet, al zegt de weerkaart iets anders.Veel drinken in de schaduw, als dit mogelijk is.Paul,hoop dat de pijn minder is.toi toi alle drie.liefs,Helena.