Sevilla

27 november 2019 - Sevilla, Spanje

Ontbijten bij de hostal Nomad: een familie en backpackers hostal: keurige kamers en schone douches. Ontbijt inbegrepen: toast, jus, melk, kaas etc. prima. Hierna huren wij 2 🚲 en gaan de stad in. Het Alcazar ligt naast de kathedraal (die wij vorig jaar bezocht hebben). Wij gaan naar binnen: groots (wat betreft rijkdom en oppervlakte 10 hect) Mooi onderhouden. We gaan terug op de fiets naar de hostal: Henk zijn schoenzool laat los na zo'n 3000 km☹️. We gaan door met onze fietstour langs en door de stad met zijn vele bezienswaardigheden (zie foto`s). Rond 14.30 zijn we bij de hostal en drinken wat. Paul heeft een afspraak bij de barbier om 17.30. De baard moet eraf (van Sia & Paul😉). De Via Serrena: de etappes waren goed te doen. 15 tot 20 km. Het landschap opvallend verrassend groen. Afwisselend: vlak en grote hoogtes (800 mtr.). Mooie witte dorpen met een paar uitschieters: Ronda, Sentenil,  Olvera en Sevilla. Heel rustig wat betreft pelgrims: 0. De begroting klopt ook: € 1000.-- pp. All Inclusive😄. Geen blaren of valpartijen en geen ruzie👍.  Conclusie: een aanrader!!! Wij willen iedereen bedanken die ons gevolgd heeft en voor de vele, leuke reacties. We waren na elke blog nieuwsgierig naar de reacties: GRACIAS  👍😄😘. We vliegen morgen rond 12.40 retour en sluiten deze blog nu af 👐🔒.

1. Ben:
    27 november 2019
    Bedankt voor jullie guitige verslagen en niet tevergeten de mooie foto's die gemaakt zijn we zullen het missen prettige avond aan beiden en tot horens ps goede reis Edith en
  2. Nellie:
    27 november 2019
    Was weer leuk om mee te lopen via deze verhalen
    Groet Nellie Beers
  3. Henny:
    27 november 2019
    Leuk om alles te lezen en de foto's te zien, "liepen" we toch mee !! Voorspoedige terug vlucht morgen en......op naar een vervolg !!!!
  4. Hans vd Hoeven:
    27 november 2019
    Het was weer fijn om jullie belevenissen te lezen. Zo loop ik een stukje mee. En wat nu? Voettocht naar Rome?
  5. Hanny en Ger:
    27 november 2019
    Leuke verhalen om te lezen en foto's waren ( zijn) prachtig
    Goede vlucht morgen en tot gauw
  6. Joop en Inge Roelands:
    27 november 2019
    Het waren weer mooie verhalen... Het Camino-gevoel kwam weer bij ons boven bij het lezen ervan. Goede reis naar huis! Groetjes van Inge en Joop
  7. ELLY:
    Fijne thuiskomst
  8. Wil:
    Adios!
  9. Annemarie Sinnige:
    27 november 2019
    Knap hoor! Petje af! Kom weer goed thuis en houdt het camino gevoel vast. Alkmaar is weliswaar geen Sevilla, maar onder de Grote Kerk is het ook goed toeven. Dank voor jullie mooie verslagen.
  10. Margreet Fokkens:
    27 november 2019
    Paul en Henk, Bedankt voor de mooie reisverhalen en de mooie foto's.
    Fijn dat het allemaal goed is verlopen. Een goede reis naar huis.

groeten Margreet
  11. Francis:
    Uitgelopen😎
  12. Rieke:
    27 november 2019
    Goed gedaan! Heel mooi om te lezen hoe jullie dit zo samen doen. En fijn om al lezend mee te kunnen wandelen! Dank voor het schrijven van de reisverhalen en de prachtige foto's!
    Goede reis naar huis!
  13. Elly Teitsma:
    27 november 2019
    Bedankt voor de verhalen en prachtige foto's. Dat wordt dus nieuwe wandelschoenen kopen Henk😉 Goeie vlucht terug!
  14. Kitty Schagen:
    27 november 2019
    Wat jammer dat het er op zit. Het was toch ieder dag even kijken wat de uitdagingen waren. Top gedaan mannen. Een goede thuisreis en wachten op de volgende wandelingen.😂
  15. Edith:
    27 november 2019
    Jammer dat we jullie reisverhalen moeten missen, maar we hebben er van genoten.
    En de prachtige foto’s niet te vergeten, Henk en Paul, een goede reis naar huis, en misschien
    ooit een vervolg? ( bewaar de schoenen nog maar even Henk)
    Groetjes van ons, 💐🏡🙋👨‍🦰
  16. Jan Stevens:
    Prachtige tocht alweer
    GENOTEN van jullie belevenissen onderweg op deze bijzondere CAMINO gedurende 14 dagen
    Goede terugvlucht morgen.
    De Camino werkt verslavend en laat je nooit meer los, want een maal Pelgrim is voor altijd Pelgrim
    Bon Camino y Ultreia
    Jan
  17. Fam Huitema:
    27 november 2019
    Dat wordt voor jullie ,maar ook voor ons afkicken. Niet meer die leuke verhalen en foto’s iedere dag.
    Een hele goede terugreis gewenst. Hans en hanny
  18. Annie Moné:
    27 november 2019
    Bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's! Vooral een goede reis terug en misschien nog eens zo'n wandeling?
  19. Marita Proper-Ham:
    27 november 2019
    Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen over jullie nieuwe stuk camino. Bedankt ook voor de mooie foto’s en ik wens jullie een goeie thuisreis .
  20. Henia Norgren:
    29 november 2019
    I have been reading your blog with interest. Nice job brothers!! I'm so proud of you. In 2020 I'm hoping to walk Camino again. Not sure which one yet. Perhaps North from Irun or from Madrid. Have a wonderful Christmas. Cheers and all the best.
  21. Henk ursem:
    3 december 2019
    Hello Henia,
    it was a (short) but beautiful camino. Thanks for following us. Next year our plan is to walk the camino Norte. BYe
  22. Truus Ursem:
    29 november 2019
    Is wel mosterd na de maaltijd, zal het toch maar ff afronden, was weer heerlijk om jullie te volgen, bedankt. lieverds.
  23. Ria Penders:
    2 december 2019
    Heel erg bedankt voor de leuke reisverhalen! Hopen dat jullie volgend jaar weer een mooie bestemming kiezen!