Dag 42: 17 mei Bendoiro - Outeiro 17 km

17 mei 2018 - Outeiro, Spanje

Een dag als voorgaande. Henk douchen, Paul wassen. Ontbijt en de dames gaan er vandoor. Henk volgt en Paul 20 min. later. Heerlijk weer. Over slingerende paadjes, door slaperige dorpjes: wat zijn wij toch geluksvogels😊. Bloemen, vogels, bomen het kan niet op. Toch halverwege een zelf gecreerd kapelletje voor een overleden pelgrim: 85 jaar oud. Paul wordt al een uur op de hielen gezeten door 2 pelgrims, maar zij komem maar niet voorbij. In een bar zitten Henia, Gry en Henk. De dames gaan weer verder. De 2 pelgrims, een Spanjaard en een leuke macho Oostenrijker (besteld koffie + wijn), gaan achter Henk aan. In Ponte Ulla bespreken wij 4 dat wij naar Outeira gaan. We drinken wat en kopen boodschappen. In Outeira is niets (feestdag in Galicie). Wij kopen sla, tomaten, wijn etc voor de pasta. We lopen de laatste 4 km. omhoog en zijn er. De alberque is nieuw, modern en uitgerust met een keuken en wasmachine😊😊😊😊. Wij hebben alle 4 een BBB en denken dat wij samen met Hugo en Jola de enige 6 zijn. Later is de zaal met stapelbedden vol. Wij drinken met zijn 6en een biertje in het voeten zwembad. Paul maakt een dansje in het bad met Jola en die is gelijk verliefd op hem. De Oostenrijker en Spanjaard lopen nog ff door naar Santiago (17km). Het is tenslotte pas 14.00. Paul gaat aan de blog en de andere 5 naar de plaatselijke kerk. Zij krijgen van de sleutelbewaarder een hele jonge wijn, die Henk en Hugo gelijk weer terug geven aan de natuur. Wij besluiten met Hugo en Jola samen te koken.

1. Marian Kos:
    17 mei 2018
    Wat heerlijk zo'n fijne dag met z'n allen :)
  2. Elly Teitsma:
    Morgen een superdag en een geweldige aankomst in Santiago! You did it!! KANJERS
  3. Groetjes Ria Put:
    17 mei 2018
    Zo, morgen de laatste? kilometers. Geniet er nog even van mannen en vrouwen👫👭👬🚶🏼‍♀️🚶🏻‍♂️🏃🏽‍♀️🏃🏻‍♂️☀️
  4. Francis:
    Lekker weer.
  5. Tinie Hoetjes:
    17 mei 2018
    Het zijn weer geweldige verhalen!! Mooi om te lezen!! Nog veel plezier mannen!!😎🌞😘
  6. Elisabeth:
    Dat was een topdag dus en morgen genieten van de 17 km en weer aankomen in SdC
    Ben benieuwd hoe dat gaat voelen, een tweede keer!
  7. Truus Ursem:
    18 mei 2018
    Geweldige prestatie hoor mannen,we hadden boekengroep bij Tineke Ruyter.Was wat laat en heb t niet meer gelezen,nu zijn jullie er al!!!!
  8. Groetjes Ria Put:
    19 mei 2018