Setenil-Olvera 14 km.

20 november 2019 - Olvera, Spanje

Paul wordt wakker om 6 45 voor een plas en het is nog donker. Weer naar bed en we slapen tot 10.00 uur😴😏. Hierna ontbijten etc. en om 11.00 starten wij. In Setinel is het bedrijvig van de toeristen met paraplu's. Paul vind een afgedankte die hij gebruikt voor 15 min. Daarna is het droog en blijft het droog tot Torre Alhaquime. We lopen langs de weg, de route van Henk zijn planner maar we zien geen enkele pijl? Ondanks de weg, we schieten wel op, prachtige omgeving. We lopen uit de vallei en hebben mooie vergezichten. Op een heuvel zien we Torre Alhaquime en Olvera liggen. Witte dorpen op de heuvels. Olvera, en wit dorp met een geel/goudkleurige kerk: prachtig. Flink stijgende komen wij aan in Torre Alhaquime. Henk pleegt wat telefoontjes en Paul loopt door naar het centrum. Hij besteld 2 coffee con leche grande. Na 30 min. gaan wij verder naar Olvera, nog 5 km. Volgens de beschrijving is het een steil smal pad. Dat steil klopt, maar het is fantastisch aangepakt: nieuw houten bruggen en balustrades. Op een paar punten is het verbreed en verstevigd. Vanuit het dorp een prima bedevaartspad. Het kerkje is gesloten en het begint te regenen. We lopen door en het gaat harder regenen. Vlak voor het centrum moeten we zoeken. Na 15 min. vind Paul de weg en we gaan de stad uit naar beneden. Na 1 km. zijn we er: Hostal Estacion via Verde. Het restaurant binnen en we worden naar buiten verwezen voor de hostal. We bellen en bestellen een cerveza grande. Binnen 5 min😃 is de hostalmanager aanwezig. Dit duurt normaal minimaal 15 min. Inchecken en eten bestellen, het restaurant gaat om 17.00 dicht. De keuken is al gesloten, alleen een broodje met chips kan nog. Hierna 1 fles Rioja mee naar boven en 2 glazen. Douchen en opwarmen en aan de wijn terwijl er geblogt en gebeld wordt. Vroeg naar bed: morgen 25 km😕

1. Annemarie Sinnige:
    20 november 2019
    Jongens, wat mooi! Jullie “volgers” boffen maar. Al dat moois komt zomaar elke dag binnen. Fijne avond!
  2. Hans vd Hoeven:
    20 november 2019
    Wel nattig he, deze dag! Wel weer een mooie omgeving. En morgen een flink aantal km-ers! Sukses!
  3. Elly Teitsma:
    20 november 2019
    Mooie plaatjes, maar een beetje somber weer. Ik hoop dat er nog mooie zonnige dagen op jullie pad komen!
  4. Groetjes Ria Put:
    20 november 2019
    Mooi om weer met jullie mee te reizen in die mooie omgeving. Een groot voordeel, ik word niet nat😂
  5. Francis:
    20 november 2019
    Weer een mooi verhaal. Kijk uit naar morgen. Morgenochtend om 9 uur hier 1 graad, bij jullie een stuk warmer. Succes weer en natuurlijk veel plezier!
  6. Edith:
    21 november 2019
    Wat weer een mooie omgeving, en dat kerkje van goud , prachtig hoor!
    Dat is pittig, 25 km, hopelijk droog weer.
    Mooi om te lezen jullie belevingen
    Sukses vandaag, en voorzichtig 🙋