Schiphol - Lissabon

14 september 2020 - Lissabon, Portugal

Om 5.00 ging de wekker in Alkmaar. Wassen en op naar het huis van Tanja & Henk. Afscheid genomen van Sia en een kop thee genomen. Buurman Jeroen brengt ons naar Schiphol, Francis wordt gebracht door Elles en Fleur. Om 7.00 aan de koffie (met meegebracht brood). Rond 8.15 naar de gate: het is rustig op het vliegveld😄. We vliegen op tijd en komen vroeg aan op het vliegveld, wat midden in Lissabon ligt. Henk regelt een taxi via Uber. Kosten € 57,--. We rijden naar Santarem, wat buiten het oranje gebied van Lissabon ligt. Op het moment dat wij voor het appartementencomplex staan, komt de manager aan die ons binnen laat😄. Nette kamer. We lopen naar een aanbevolen restaurant voor een lunch. Alle drie wat anders, het kwam op een menu del dia neer. We hebben alle 3 niet best geslapen, Francis gaat koffie zetten voor zichzelf en Henk & Paul doen 'n dutje🥱. Francis heeft gedoucht en gaat met Henk 1 rondje om. Paul douchen en fris naar de dis😉🥙. Om 19.30 bij het lokale (vlees) restaurant gegeten. Na de lunch was het too much vlees. Sangria erbij maakte het dragelijk😉. Rond 21.30 terug op de kamer, ff bijpraten en naar bed: morgen starten met 25 km.

1. Marjan.:
    14 september 2020
    Wat vreemd hè, die rust overal! Al heeft Paul dat met Sita natuurlijk al meegemaakt eerder dit jaar. Ik ben benieuwd of het contact met andere lopers er erg door belemmerd wordt of bijna niet.
    Het wordt al herfstig. Is dat ook erg mooi waar jullie,zijn?
  2. Marita Proper-Ham:
    15 september 2020
    Weer een nieuw avontuur. En ook weer een nieuwe samenstelling . Ik wens jullie een goede camino en dan toch maar weer even opstarten zo’n eerste dag. 😅
  3. Anneke en Louise:
    15 september 2020
    Veel succes mannen, we blijven jullie volgen.
  4. Rob van der Velde:
    Hoi
    Santarem valt in oranje gebied.
    Succes met lopen.
    Rob en Mariëlle
  5. Henk ursem:
    15 september 2020
    Volgens ons zijn wij er nu uit en gaan 10 dagen in carantaine verder lopen.
  6. Elisabeth:
    15 september 2020
    Bom Caminho en stay safe!
    Elisabeth
  7. Ton van der Steen:
    15 september 2020
    Leuk om te volgen mannen. Na een paar dagen zal er wel een bepaalde acclimatisering plaatsvinden denk ik. Je lijf moet zich wel ff aanpassen en deze shock verwerken. Nou veel succes voor jullie.
  8. Louis Groen:
    16 september 2020
    Ondanks Covid-19 met zijn beperkingen op weg voor een nieuw avontuur.
    Buen Camino.