Santibanez de Valdeiglesias - Santa Catalina de Somoza 22 km

16 juli 2015 - Santa Catalina de Somoza, Spanje

Paul en Henk willen vertrekken om 6.00 maar Paul ziet Wim en Frieda om 5.45 nog in het dorp ronddolen. Wat blijkt: er staat een grote hond midden op straat agressief te blaffen. We  besluiten om met zijn 4en de strijd aan te gaan. Boelkloedig stappen wij op het beest af: weg. Hij staat 100 mrt. verderop te blaffen. Paul gooit zijn stok weg en wij vervolgen onze route. Deze is prachtig, glooiend, bomen, en struiken. Ook zien wij konijntjes, het lijken de duinen wel. Het ruikt zoet. In Astorga koopt Paul bij een echte drogist tandpasta etc. En krijgt shampoo gratis Ook koopt hij een nieuwe portemonnee, het geld rolt eruit, letterlijk en figuurlijk. Hij loopt samen met Frieda de laatste 10 km. In Murias de Rechivaldo drinken zij geen cola, dat schenkt deze mevrouw niet. Wel een chocolade sojamelk voor Paul en Frieda neemt een Albigonda (soort gehaktbal met groente etc.) de laatste 5 km zijn warm en recht toe recht aan. We zijn blij dat we er zijn. We hebben weer prima kamers: 2 x 2 persoonskamers voor € 35,-- per stuk. Lekker met eigen bed, toilet en douche. Het is rustig op de route we zien druppelsgewijs peregrinos passeren. Volgens Frieda is het opvallend rustig. Na een drankje gaan wij douchen, de was en een tukje.

1. Joop en Inge Roelands:
    16 juli 2015
    Haha..jullie zijn echte helden. ..Goed om te lezen dat de omgeving wat mooier wordt want de meseta gaat ons ook vervelen.
  2. Edith:
    16 juli 2015
    Hallo mannen, jullie kennen vast wel het spreekwoord " blaffende honden bijten niet", maar...... toch maar een beetje uit kijken.
    Ja, en als Paul met z'n geld gaat strooien, word het tijd voor een
    nieuwe.
    Lekker, dat jullie goede bedden hebben, en lekker kunnen douchen.
    Wat hebben jullie er weer mooie foto's bij,
    Gaat het alweer een beetje met Paul zijn voet?
    Nu, sterkte, en tot de volgende ronde.
  3. Renate:
    16 juli 2015
    Hoe lekker is de Spaanse tandpasta? En wat zullen je haren glimmen !!
    Ik vind de foto met de Pleisterplaats, dat groene karretje erg leuk!! En een mooie portomenee ook nog, een rijke pelgrimo! Gelukkig is de gebeurtenis met de hond met een sisser afgelopen!! Jeetje, jullie kunnen Santiago al bijna ruiken zeg! Het laatste stuk, en nog een stukke naar Fisterra en dan is het klaar...maf idee niet? Hier is het ook weer mooi weer. Gelukkig maar, morgen wordt ik 40! Niet dat ik er veel aan doe hoor, maar we gaan wel lekker uit eten bij de Nepalees morgen en Valerie gaat voor de 2 de keer in haar leven logeren (bij mijn vader) ..De tuinman heeft onze tuin vandaag aan een soort metamorfose laten ondergaan! Nu kan Valerie nog makkelijker de bloemetjes plukken (grrr)..Hier verder alles goed!
    Fijne avond en ook de groetjes van Bart.
  4. Siem en Tiny Stoop:
    16 juli 2015
    Goedenavond, hier weer effe een klein berichtje uit "De Langedoik".
    Ondanks wat kleine strubbelingen (blaffende hond, zere voeten, vermoeidheid ect.)gaat het toch redelijk.
    En jullie zagen ook nog wat van het stierengevecht in Pamplona stond ook hier een foto in het NHD wat een spektakel alle jaren daar.
    We wensen jullie nog veel succes en plezier met de tocht en we blijven jullie volgen. Groetjes.
  5. Francis:
    16 juli 2015
    Ola, die hond zal wel gedacht hebben..... Jullie zijn er bijna? Jammer, dan ben ik mijn dagelijkse leesvoer kwijt. Ik stel nu alvast voor dat jullie een twitteraccount nemen... Volg ik jullie daarop.