Ronda-Setenil 20 km.

19 november 2019 - Setenil de las Bodegas, Spanje

Om 7.30 stond Henk onder de douche en 30 min. later zaten wij aan het ontbijt. Henk had een grote pot yoghurt gekocht. Paul nam een dubbel ontbijt: 2 toast met tomatenspread en 2 yoghurt met jam en 3 bakken thee, heerlijk. Tijdens het ontbijt regelt Henk een kamer in Coripe. We beginnen om 9.30 te lopen en voor de 2de keer in lange broek en jas. Langzaam dalen we af en zien Ronda verdwijnen. We komen langs dezelfde wandelbordjes van gisteren. Via een tunnel gaan wij onder het spoor. Hierna omhoog langs olijfbomen. Het zijn zwarte en Paul proeft:😣bitter. Na 5 km. wisselt Paul in korte broek en in shirt met korte mouwen. Wij stijgen uiteindelijk tot 800 mtr. en Setinel ligt ook op 800 mtr. Langs de weg dalen en stijgen wij. We komen 4 ruiters te paard tegen, klinkt leuk die hoeven op het asfalt. Op een kruising rusten wij en zien dat wij in de wijnstreek lopen. Opeens ziet Paul een marterachtig beest rennen over het land: van kop tot staart 60-70 cm. Via een zandpad gaan wij verder, het meeste stijgen hebben wij gehad. In de olijfboomgaard wordt geoogst: een trilapparaat om de bast en schudden maar. Ze worden door een groot kleed (3 bomen tegelijk) opgevangen. Langs de weg halen wij een lokale wandelaar in en nog 1 km. Het lijkt een dorpje van niets, maar er lopen vele toeristen rond. Wat blijkt als wij afdalen: er waren rotswoningen en de verschillende bars liggen onder de rots. Ons appartement, Cuevas del Sol, is ook in de rots gebouwd, zie onze slaapkamer. De was gaat erin en Henk heeft 'n biertje en lekkere broodjes gehaald. Oh ja, we zitten op de helft 120 km.😃

1. Annemarie Sinnige:
    19 november 2019
    Wat mooi allemaal! Jammer dat jullie al op de helft zijn, zou je bijna zeggen, haha...
  2. Elly Teitsma:
    19 november 2019
    Lekker genieten, drank en eten, wordt niet vergeten!!
  3. Fam Huitema:
    19 november 2019
    Zo te lezen weer een prachtige wandeling met mooi weer .
    Geinig die rotswoningen en jullie knusse kamer. Nog veelwandel plezier. Hans en hanny
  4. Francis:
    20 november 2019
    Leuke bijkomstigheid, slapen in een uitgehouwen rots. Benieuwd od jullie wakker worden als Fred en Barney😜.
  5. Truus Ursem:
    20 november 2019
    Mooi jongens, al op de helft. Mooie tocht, flinke eikels. Speciaal alles onder de rots!!!
  6. Marita Proper-Ham:
    21 november 2019