Porto 27 juli

27 juli 2020 - Porto, Portugal

Om 5.30 gaat de wekker. Eruit, wassen en thee zetten. De broodjes zijn al gesmeerd. Reneeee😉 (schoonzoon van Sjaan) komt met de taxi voorrijden. Lekker rustig op de weg, dus op tijd op Schiphol. Ook hier rustig. Snel door de douane en op naar de koffie. Het inchecken ( klinkt saai) ook rustig en snel.  Vliegtuig voor 65 % gevuld. Paul heeft zich gesneden met scheren en heeft heel veel tissues gebruikt in het vliegtuig (ook met mondkapjes). Taxi staat voor ons klaar en rond 12.00 in de hostel.  Wij lopen de stad in naar de rivier de Douro. Lunchen op een pleintje met Caldo Verde (Sia haar soep is lekkerder) over de brug (gemaakt door leerling van Eifel) naar de overkant waar de porthuizen staan. FF 'n portje geproefd. Hierna langs de boulevard en terrasjes het oude station bekeken met zijn karakteristieke tegeltableaus (azulejo). Hierna omhoog naar de hostel voor een hapje (kaas/🥜) en een wijntje. Waar we gaan eten zien we zodirect wel😃

1. Annemarie Sinnige:
    27 juli 2020
    Ziet er goed uit. Goed begin is het halve werk, haha...
    Paul, laat lekker je baard staan. Scheelt een hoop werk en is sexy....
    Fijn te vernemen dat de reis voorspoedig is gegaan. Lekker eten, op tijd op stok en morgen op pad....
    Liefs Annemarie en Jan
  2. Therese Akerboom:
    27 juli 2020
    Oh, wat maken jullie mij jaloers. Ik zal de verfkwast gaan hanteren. Jullie deskundigheid. Zullen we ruilen? Mannen, ontzettend veel wandelplezier toegewenst!
  3. Henk ursem:
    28 juli 2020
    Hoi Therese, jammer genoeg kunnen wij niet meet ruilen 😉. Henk loopt mee in september😃
  4. Renate:
    27 juli 2020
    Goede reis gehad zo te lezen dus, mooie foto's nu al op jullie eerste dag! Hopelijk is het niet te warm daar voor het lopen.. Hier in Zwitserland is het heet: 30 graden en windstil...groetjes;-)
  5. Martha Josee:
    27 juli 2020
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Het ziet er goed uit en met de mooie foto’s laten jullie ons weer mee genieten. Veel plezier en geniet van de wandeltocht! Groetjes, Joop en Martha.
  6. ELLY:
    27 juli 2020
    Prachtig tegelwerk station,doe je de groetjes aan Sjaan van mij,Paul🤗
  7. Joke:
    27 juli 2020
    WoW ,veel succes, in Portugal houden ze wel van n stukje vlees met
    N gebakken eitje erop,
    Geniet van alles,dikke zoen voor Sjaan
  8. Tinie Hoetjes:
    27 juli 2020
    Is Henk niet mee?? Wij wensen jullie heel veel plezier en uuuuuuhhh Paul mooi mondkapje!!😷🙊😘😘
  9. Adry:
    27 juli 2020
    Wat een goed begin van deze bijzondere week! Sjaan en de anderen veel succes!
  10. William en Martha:
    27 juli 2020
    Brug had van Eifel zelf kunnen zijn. Leuk weetje dat je dit stuurt. Fijn dat jullie toch nog konden vertrekken. Groetjes Martha en William.
  11. Marjo:
    27 juli 2020
    Veel wandel plezier en "geniet" van alles wat op jullie pad komt!!! groetjes van ons allemaal!!
  12. Kitty Schagen:
    27 juli 2020
    Paul was dat mondkapje nog van die oude ruiten broek van je. Staat goed. Wensen jullie heel veel succes en elke dag weer een verhaal. Wij gaan er van mee genieten😉 big hug voor alle drie.
  13. Esther Hof:
    27 juli 2020
    Fijn dat de vlucht goed is gegaan! Leuk om te lezen en te zien!! Ziet er heerlijk uit daar! Geniet ervan!🥰😘
  14. Gerda Pepping:
    Zo LEUK......Ik ZIE je GENIETEN Sjaan....xxxxxx
  15. Jacqueline Smidt:
    27 juli 2020
    De start is goed, bekende plaatjes in het mooie Porto. Sjaan en de anderen succes en veel plezier!!
  16. Marijke en Arie:
    27 juli 2020
    Mooie plaatjes van Porto, Laura en ik waren op dezelfde plekken😊. Veel succes!
  17. Hanny en Ger:
    28 juli 2020
    Heerlijk genieten van jullie reisverslag maar ook van alle reactie er op
    Groet Ger en Han
  18. Gerard Pepping:
    28 juli 2020
    Mooie vlotte reis , er is wel wat te zien in Porto mooie foto's.
    Lekker weer op te lopen ? , hoop voor jullie niet te warm succes allemaal.
  19. Edith:
    28 juli 2020
    Leuk Paul, de reisverhalen, en hoe je het verteld, mooi.
    En wat een prachtige foto's, het is net of ik er weer loop ( zijn er drie keer geweest, met de caravan,
    alles binnendoor).
    Veel wandelplezier, groetjes aan Sia en Sjaan, en we verheugen ons op je volgende verhaal,
    Groetjes van ons, Edith 🙋‍♀️😎
  20. Fred:
    28 juli 2020
    Het avontuur toch weer aangevangen, dat is mooi. Geniet er van en succes he!
  21. Margreet Fokkens:
    28 juli 2020
    Heel veel succes gewenst met jullie wandeltocht.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen.
    groetjes Margreet
  22. Elly Teitsma:
    28 juli 2020
    Je verhaal en de foto’s zien er al weer goed uit Paul. Ik heb al weer mee genoten!
    Een hele fijne tijd met elkaar en super gaaf dat jullie dit met zijn drieën ondernemen!
    Greetz.
  23. Louis Groen:
    28 juli 2020
    Goed te lezen dat jullie zonder problemen in Porto zijn aangekomen, geniet van het avontuur naar Santiago. Het zijn ook weer mooie sfeer foto's.
    Louis
  24. Elisabeth:
    28 juli 2020
    Oh heerlijk neem jullie de Costa? Vonden wij in 2018 geweldig.
    Bom Caminho!
  25. Henk ursem:
    Bon Dia Elisabeth, wij nemen landroute😃
  26. Elisabeth:
    28 juli 2020
    Ook mooi! Volg met plezier Henk ( en een beetje jaloers ook)
  27. Annette Merkx:
    Hoi Paul, Sia en Sjaan,
    zo leuk om jullie te kunnen volgen!
    dat is lekker meegenieten.
    Heel veel succes en wandelplezier.
    lieve groetjes van Annette.
  28. Ciska Zomerdijk:
    Zet hem op!! Geniet van de wandelingen!!! Groetjes Ciska
  29. A de Jong:
    29 juli 2020
    Dit is wel een hele leuke manier om jullie te volgen.
    Heel veel wandelplezier. Groetjes Ton.