Ponte de Lima - Rubiaes 1 augustus 18 km.

1 augustus 2020 - Rubiães, Portugal

We vliegen er om 7.00 uit. De zon schijnt en het wordt zo'n 30 graden☀️😰. We hadden gisteren brood, spelt crackers, appels, koekjes etc. klaargelegd v.h. ontbijt. Brood en crackers verdwenen😖. Het ontbijt was nu ham en kaas op droge toast😬. Rond 8.45 vertrekken wij. FF 1 km. terug lopen en we zijn weer op de route. Alleen maar mooie paadjes tussen kleine maisveldje afgebakend met wijnranken. Om 11.30 in Codecal nemen wij pauze. Het is ook de enige plek deze etappe waar wat te halen en drinken is. ☕🥪🍰We nemen de tijd en gaan om 12.15 verder. Via slinger- rotspaadjes gaan wij verder omhoog. Het is warm, maar wij krijgen beschutting van de bomen. Het grootste gedeelte omhoog en omlaag door bos. We komen langs kleine stroompjes om ons lekker op te frissen. Ook hier komen wij bijna niemand tegen (4 wandelaars). Heel veilig dus. Alleen in winkels etc. is het verplicht voor personeel om een 😷 te dragen. Hier is het veiliger dan Nederland😃. Rond 14.00 zijn we op de top: Alto da Portela Grande de Labruja 400 mtr. 🥱Het afdalen ging over een stoffig pad, later slinger paadjes en asfalt. In het eerste dorpje is de bar gesloten dus door. Op 1.5 km. kan Paul koude cola scoren in een klein winkeltje. Was hij 500 mtr. doorgelopen waren we bij de hostel geweest😏. We komen aan en gaan naar binnen. Alles open en bellen. Geen reactie. We pakken een kamer en bezetten deze. Maar 10 min. later komt Lianne en wijst ons naar een andere kamer. Ze gaat gratis de was doen 🤩. Rond 18.15 brengt Lianne ons naar het familierestaurant en een kwartier later ons eerste drankje🍺🍷. We bekijken de menukaart en gaan bestellen. Prima eten voor een prima prijs. Koffie na en om 22.00 oogjes dicht en snaveltjes toe😴

1. Kitty Schagen:
    1 augustus 2020
    Bedankt voor de foto’s met het lopen met de rugzak. Bewijs geleverd😂👍 Ik begrijp dat Sjaan haar bagage laat vervoeren. Zou ik ook doen maar super dat jullie met dat gewicht lopen in die hitte. Wie steelt nu jullie brood en crackers?
    Jullie lopen wel in een mooie omgeving.
  2. Elly Teitsma:
    1 augustus 2020
    Wie neemt nu het ontbijt van een ander weg? Lekker sociaal!🤷🏼‍♀️
    Oeps....., vanavond verder lezen😂
  3. Margreet Fokkens:
    2 augustus 2020
    Wat geniet ik elke dag van jullie verhalen en de mooie foto's.

groeten Margreet
  4. Annemarie Kruidenberg:
    2 augustus 2020
    Wat een giller zeg, jullie eten weg 😳😂 gelukkig hadden jullie nog wat eetbaars anders werd het wandelen op een lege maag 😖 ik had ook lekker mijn bagage laten vervoeren zeker met die warmte maar petje af hoor sia en Paul 👍🏻