Padron - Santiago de Compostella 8 augustus 25 km.

8 augustus 2020 - Santiago de Compostela, Spanje

Ontbijt reeds in huis: thee zetten en broodje smeren. Ook tijd nemen om de reacties te lezen. Altijd leuk 😃. Rond 8.00 vertrekken wij naar bar Camino om Sjaan haar rugzak af te geven. We lopen de oude stad uit, langs de N550 maar alras door kleine dorpjes. Tussen muurtjes en tuinen, leuk en lekker lopen. Na 8 km. even 'n pauze en na nog 1 km. weer pauze maar nu met heerlijke bak koffie en toilet voor de dames 🙂 in O Faramello. 11.20 gaan we verder, we ruiken de stal 🐎. Het wordt warmer en de km. zijn lang. We stijgen naar O Milladorio waar we coka drinken met een sandwich. We moeten nog 8 km. 🥵 We zien de kathedraal: nog 6,6 km. Het blijkt toch nog 34 graden te zijn. Door! De oude stad is druk (weekend) het plein voor de kathedraal is opvallend rustig. Een belgisch meisje neemt de foto's📷🤳. We slepen ons richting appartement. Zodra wij geïnstalleerd zijn, gaat Paul boodschappen doen (ook voor het ontbijt). De dames zijn nog niet enthousiast over het appartement, dit komt morgen wel. Douchen opknappen en uit eten😃. Wij willen tapas en dit vinden wij ook. Alleen de hapjes zijn voor 3 personen gemaakt: Russian salad, Piementos de Padron en gebakken champignons met groenten. Met deze drie hadden wij voldoende. Wijntje erbij  daarna koffie en naar bed.

1. Edith:
    8 augustus 2020
    Geweldig, jullie hebben het toch maar gedaan in die sidderende hitte.
    GEFELICITEERD hoor 🥇🥇🥇🏆 tijd voor een 🍺
    Rust lekker uit, en een goeie vlucht terug hoor!
    😘😎🙋‍♀️ , van ons allen
  2. Martha Josee:
    8 augustus 2020
    Geweldig, jullie zijn er! Wat een belevenis en fijn voor Sjaan dat ze dit mag en kan meemaken! Heel mooi dat jullie hieraan konden meewerken. Super hoor om trots op te zijn. Gefeliciteerd alle drie! 👍👍👍🥂🍾Bedankt voor het mooie wandelverslag en de foto’s.
  3. Annemarie Sinnige:
    8 augustus 2020
    De voldoening van het aankomen na zo’n lange voettocht moet geweldig zijn. Moe, maar voldaan? Nu lekker nagenieten en weer fijn op huis aan.
  4. Henk ursem:
    8 augustus 2020
    Wat fantastisch dat jullie, zijn aangekomen in Santiago de Compelĺa , wat goed om deze pelgrimage gezond te voltooien, ik hoop dat deze wandeling jullie hebben gebracht wat je er van verwacht had, maar het blijft een speciale ervaring, veel geluk.
  5. Hanny en Ger:
    8 augustus 2020
    Hoge temperaturen zware kilometers maar toch gered, TOP
    Heerlijk genoten van jullie berichten en
    Foto's
    Lieve groet Ger en Han
  6. Nico:
    Top.
  7. Jacqueline Smidt:
    8 augustus 2020
    Top prestatie van jullie alledrie, speciaal voor Sjaan: je bent een kanjer 🙏 lekker nagenieten en veilige terugreis, lieve groet Jacqueline.
  8. Elly Teitsma:
    8 augustus 2020
    Het zal overweldigend zijn als je op dat plein staat voor de kathedraal en dan met zo weinig mensen.
    Missie volbracht! Een goed herstel na al deze kilometers en rust lekker uit en geniet. Goeie vlucht terug!
  9. Fam Huitema:
    8 augustus 2020
    Weer erg leuk om jullie reis verslagen weer te lezen.
    Petje af in die hitte . Bij ons op de camping met niets doen is t al afzien.
    Nu lekker bij komen van de wandelingen en een rugzak vol ervaringen mee naar huis. Gr Hans en Hanny
  10. Kitty Schagen:
    8 augustus 2020
    Wat een top prestatie van jullie 3 en dat met 34 graden. Nu bijkomen en genieten dat jullie dit gepresteerd hebben.
  11. Els:
    8 augustus 2020
    Gefeliciteerd! Wat een prestatie, voor all in doze hitte! Petje af! Nu nog even genieten en dan weer met een goed gevoel naar huis! X
  12. Adry:
    8 augustus 2020
    Een heel groot compliment!!!
    M’n petje af
    Sjaan je bent een kanjer!
  13. Louis Groen:
    8 augustus 2020
    Wat fantastisch dat jullie de camino portugues tot aan Santiago de Compostela helemaal hebben gelopen met veel erge warme dagen en toch zonder noemenswaardige problemen. Het lezen van jullie dagelijkse reisverslagen was voor mij wel weer een feest van herkenning.
    Deze camino is een ervaring, die je bij blijft.
    Rust eerst maar even uit en voor straks een goede terugvlucht.
  14. Gerda Pepping:
    8 augustus 2020
    Gefeliciteerd, een geweldige prestatie, nu heerlijk bijkomen en genieten van jullie achievement.......🍷🍹🍺🎉🎊🎈🏆
  15. Henia Norgren:
    Congratulations guys!!
  16. Ria Penders:
    8 augustus 2020
    Gefeliciteerd! Ik heb ook weer genoten van jullie reisverhaal, mooie foto's! Geniet nog lekker na!
  17. Moniek van Leeuwen:
    Super knap 👏🏼 Jullie hebben het gehaald 🙌🏼 Wat eenTOPprestatie!! 🥇🏆🎉💐
    Vandaag lekker bijkomen en de stad bekijken 🤗 geniet ervan ☀️😎😘
  18. Henny:
    9 augustus 2020
    CHAPEAU.......hoedje af voor deze prestatie ! Genoten van jullie verslag en de foto's . BEDANKT ...en nu uitrusten en genieten van een koel drankje en kijken naar al degene die óók aankomen met deze hitte!!
    Hartelijke groet, Henny
  19. Timo Commandeur:
    9 augustus 2020
    Geniet van de stad. Wanneer laten jullie dit religieuze circus achter jullie?? Vertrekken jullie vanuit Porto of Santiago airport??
  20. Annette Merkx:
    Gefeliciteerd!
    Een diepe buiging......wat een prestatie!
    Genoten van jullie verslagen en foto's.
    Goede thuisreis.
  21. Margreet Fokkens:
    Wat een prestatie!
    Gefeliciteerd en heel erg bedankt voor alle mooie verhalen en foto's.
    Geniet van jullie behaalde resultaat.

groeten Margreet
  22. Richard en Beb:
    9 augustus 2020
    proficiat met jullie behaalde succes Geweldig met de hoge temperaturen zulke afstanden afleggen
    OOKvoor de prachtige fotoos en verhaal
    goede terug vlucht groetjes van onsRichard en Beb
  23. Ans dekker:
    9 augustus 2020
    Bedankt dat ik het heb mogen meebeleven.
    een hele goeie reis naar het (ook zeer warme) Nederland.
    groeten en Sjaan tot snel.
  24. Joke:
    9 augustus 2020
    Prachtig jullie hebben dit maar mooi gedaan,toppers!
    Trots op jullie,
    Dikke zoen van ons op t moment in Oostenrijk
    Jan en Joke
  25. Marita Proper-Ham:
    10 augustus 2020
    Bedankt voor jullie pelgrimsverhalen en vooral voor de mooie foto’s die jullie steeds mee hebben gestuurd. Het blijft fascineren als je zelf ook de tocht hebt gelopen. En nu maar even lekker bijkomen en dan wens ik jullie een goede thuisreis .