Orsmaal - Pietrain 16 km

13 april 2015 - Jodoigne, België

Wederom een prima ontbijt met zelf gebakken brood en een gekookt eitje. Op zoek naar wat appelen, maar dit lukte niet. De Monastica na 3 km weer opgepikt met een lekker zonnetje langs kleine stroompjes en modderige paadjes. Koffie gedronken in Ezemaal bij een café op de grens van de taalstreek. Hier veranderen de bordjes van straat naar Rue. Henk zocht een Spar en werd ook 2 x de juiste kant opgestuurd, geen Spar. Op een voetpad bij Helecine een gil, ik draaide mij om en zag Henk gewoon lopen. Een vrachtauto stopt en de chauffeur wijst mij op Henk zijn gezicht. Henk is gevallen, twee schaafwonden en wat bloed. Uiteindelijk valt het mee. Plekken schoongemaakt en door. Over de E40, de weg van Brussel naar de Ardennen, komen wij aan in Pietrain. Douchen, wassen en het adres voor morgen en overmorgen geregeld. Heerlijk gegeten door het diner van chefkok Henry (ooit gekookt voor Gerald Ford in Brussel). Tot 21.30 met medepelgrims Arie & Arnold zitten bomen over routes...afstanden....blaren.....gaaaaap