Mazee - Oignies en Thieragnes 17 km

19 april 2015 - Oignies-en-thiérache, België

Hebben beide heerlijk geslapen en werden wakker met prachtig weer. Wel fris dus eerst nog 'n vestje aan. Lekkere wandeling door Vierves, de bossen door naar Olloy sur Viroin. Op terras samen met 4 Vlamingen koffie gedronken en via de tekens van de Camino langs de rivier verder gelopen. Na 2 uur kwamen een spoorlijn tegen die NIET op de kaart stond. We kwamen aan in de plaats Nismes 8 km naar het noorden. Hier kwamen wij ook de Camino tekens tegen dus we snapten er niets van. Bij het nalezen bleek dat in Olloy twee routes naar Santiago gaan, wij pakten de route naar Parijs. De afstand naar Oignies is 23 km dus dit gaan wij niet meer wandelen. Henk heeft een taxi gebeld en met een joviale chauffeur naar Oignies. De slaapplaats is vandaag een zomerhuis met alles derop en aan: bier, wijn, eten, ontbijt etc. Nu zitten we in de serre van de gastvrouw ons verhaal te tikken en gaan zodirect het eten uitzoeken. Dit zal onze laatste nacht in Belgie zijn.

1. Renate:
    19 april 2015
    Hihi,neem het er maar van, lekker met de taxi!! Wel gek dat er 2 wegen zijn. Nou het zal vast goed zijn, anders weten ze het vast op de slaapplaats. Jullie zullen wel wat Frans leren onderweg!!
  2. Gerard:
    19 april 2015
    Jullie hebben inderdaad een klein stukje door Frankrijk gelopen, en zijn daarna weer verder gegaan in België.
    (e.e.a. nagezocht op Google-maps)
  3. Ria Penders:
    Hoi mannen,

De landschappen worden steeds mooier! Leuk om dagelijks jullie verhaal te lezen. Gaan de ledematen nog steeds goed? Wordt het geen tijd om een rustdag in te lassen of was de voorbereiding zo goed dat dat niet nodig is?
    Weten jullie hoeveel kilometer de totale route is die jullie lopen?
    groet,
    Ria
  4. Truus Ursem:
    21 april 2015
    Geweldig hoor alles erop en eraan,deprijs zal er naar zijn wel makkelijk.Veel PLEZIER verder groeten Truus.
  5. Ria Penders:
    21 april 2015
    Dank je Gerard. Ik was op zoek gegaan naar de totale tocht, maar deze link vergeten.