Wil en Henk lopen Camino variante Espiritual

9 augustus 2022 - Heerhugowaard, Nederland

HENK EN WIL AAN DE WANDEL

9 augustus 2021 - Noordschawoude , Nederland

Donderdag 18 augustus 2022 vliegen wij van Amsterdam naar Santiago de Compostella. Wij zijn Wil Koper  en Henk Ursem. Ons  plan is om de Nederlandse Huiskamer van het Genootschap St. Jacob voor 2 weken te beheren in Santiago de Compostella. ( De taak van de gastheer en gastvrouw is Nederlandse en Vlaamse pelgrims gastvrij te ontvangen en ze een luisterend oor te bieden. De mensen in de Huiskamer staan waar nodig de pelgrim bij. De Huiskamer is een mooi rustpunt waar de pelgrim weer op verhaal kan komen. Zo krijgt de aankomst in Santiago een eigen plek in de beleving van pelgrimeren)  . Na deze 2 weken zijn wij van plan 1 week te gaan  wandelen, en het is de Camino  variante Espriritual geworden (De Variante Espiritual is een aftakking van de camino Portugués en het is een schoonheid! Dat begint al in de Middeleeuwse stad Pontevedra. Prachtige bossen, plattelandsgehuchtjes, rivieren, lekker veel cultuur en een mooie boottocht zorgen voor een bijzonder mooie wandeltocht naar Santiago.) Wij beginnen in Pontevedra  te lopen naar Santiago ± 85 km en wij komen op 8 september weer naar Nederland.

1. Tinie Hoetjes:
    9 augustus 2022
    Veel plezier en geniet ervan!!
    Groetjes Aad en Tinie!!
  2. Greetje:
    9 augustus 2022
    Wordt weer geweldig succes!
  3. Elisabeth:
    Ha Henk,
    Nou dat is leuk als het goed is ben je dan in goed gezelschap! ! Rient Ploeger de weduwnaar van Aafke Bos!! Hij Is er dan ook! Als een soort van verrassing kan je hem veel groeten overbrengen!
    Veel succes natuurlijk en ik je belevenissen weer met veel plezier!
    Hartelijke (pelgrims) groet
  4. Elisabeth:
    9 augustus 2022
    Oh ik vergis me hij gaat naar de grote herberg Roncevalles!
  5. Margreet:
    9 augustus 2022
    Wil en Henk , super fijne tijd in Santiago. Wens jullie mooie avonturen toe. Leuk om op deze manier mee te reizen!
  6. Jan Stevens:
    Mooie variant
    Wel een pittig stuk van ca 10 km steil omhoog door de bossen
    Denk aan voldoende drinken mee
    Succes en bom Caminho
    Ik heb deze Variante begin mei gelopen
    Denk aan plaatsen reserveren voor op de boot
  7. José:
    9 augustus 2022
    Veel plezier Wil en Henk.
    Leuk om jullie weer te volgen.
  8. Nico:
    9 augustus 2022
    Veel plezier en weer leuk om jullie te volgen.
  9. Timo Commandeur:
    9 augustus 2022
    Henk en Wil. Hele goede tijd in de bekende nederlandse huiskamer. Een rustpunt. Echt
  10. Annemarie Kruidenberg:
    9 augustus 2022
    Wat leuk! Natuurlijk ga ik jullie volgen!.
    Succes in de huiskamer 😂👍🏻
  11. Henia Norgren:
    9 augustus 2022
    Hi Hank. I will be walking Camino Primitivo in September. I'm arriving in Santiago de Compostela
    on September 15 and staying there for 2 nights then going to Oviedo where I will begin my walk. Perhaps if the stars align we might have a visit together. Buen Camino
  12. Francis:
    10 augustus 2022
    Bekend terrein, Heel veel loopplezier!
  13. Annemarie Sinnige:
    10 augustus 2022
    Wat een bofkonten, de aangekomen Pelgrims die jullie als gastheer en gastvrouw treffen. Dat gaan jullie als ervaringsdeskundigen zeker heel goed doen. Veel plezier en goede reis.
  14. William en Martha:
    11 augustus 2022
    Mooi initiatief Henk en Wil. Veel plezier en mooie herinneringen.
  15. Louis Groen:
    17 augustus 2022
    Henk en Wil,
    Morgen een goede vlucht naar Santiago. Daarna een mooie tijd in de Nederlandse Huiskamer en daarna opnieuw een Camino..
    Heel veel succes.
  16. Els Van Der Molen:
    18 augustus 2022
    Wil en Henk, heel goede reis! En eerst een fijne tijd in het opvanghuis!
  17. Elly Teitsma:
    18 augustus 2022
    Goeie start en 2 hele fijne weken met alle pelgrims die zich bij jullie melden!
  18. Paula:
    19 augustus 2022
    Veel plezier samen en erg leuk om jullie weer te volgen.
  19. Petra:
    23 augustus 2022
    In jouw rugzak liften wij met jullie mee.