Dag 2: 6 april Guillena - Castilblanco de los Arroyos 19 km

6 april 2018 - Castilblanco de los Arroyos, Spanje

De wekker gaat weer om 8.00: ontbijt en om 9.30 op stap. Het dorp uit en 2 km langs de weg. Gelukkig een wandel/werkpad door de landerijen. We zien sinaasappelbomen en olijfbomen. Verder schiet er een haas weg en 2 patrijzen. Het landschap is fantastisch: afwisselend, groen en geurend. Hele velden met Cistusrozen. Wij genieten beide. Halverwege is er een plaats met een waterpomp, maar deze werkt niet. Hier liggen in het gras een jong Duits echtpaar met een baby van 4 maanden. Ook zij lopen de Camino,  knap hoor. Paul legt het steentje die hij van Ruben heeft gekregen op een "steenmannetje". Verder komen we meerdere wandelaars en MTBers tegen. De laatste 4 km lopen wij langs de weg of evenwijdig hiervan. Wij arriveren om 15.00 bij Casa Salvadora, waar Manuala de scepter zwaait. Voor € 28,-- hebben wij een kamer en de was wordt gedaan....heerlijk. Allebei douchen en in het dorp wat wandelaars ontmoet: Duitse Silke en broer en zus uit Ierland: Nuala en Paddy. Samen wat gedronken en weer retour naar de Casa voor de blog. Onderweg wat nootjes en fruit gekocht voor morgen.

1. Marian Zwaan:
    7 april 2018
    Nog geen natte paden moeten doorwaden? Wat een bekende beelden zie ik voorbij komen, de foto met de cactussen is onze profielfoto op het computerscherm! Fijn he, een eigen kamer én de was gedaan.Leuk om jullie
    verslag te lezen, kijk er naar uit!
  2. Marian Kos:
    7 april 2018
    Mooie route! Het geeft een heel andere kijk dan wanneer je vanuit Nederland start. Wandelze!
  3. Edith:
    7 april 2018
    Wat is het er mooi hè! Die landerijen, prachtige vergezichten, jullie hebben mooie foto’s
    gemaakt hoor!
    Die jacobsschelp,hebben jullie die ook opjullie rugzakken?, net als de pelgrim die je gefotografeerd
    Hebt?
    Leuk verslag om te lezen, kijk alweer naar de volgende uit
  4. Gerard:
    7 april 2018
    Hallo Mannen, Wat fijn om te lezen dat jullie goed op weg zijn. Is er al tijd voor de diepere gedachten achter de reis? (niet dat Ik vind dat dat nodig is). Het automatisch maken van Jullie website http://www.ursem.info vordert nu aardig. De kaarten van de route zijn gereed. Van de etappes staat nummer 20 er nu, ik hoop niet dat jullie mij inhalen. Veel wandel-plezier. :-)