Dag 45: 20 mei Neigreira - Santa Marina 22 km

20 mei 2018 - Santa Mariña, Spanje

Een dag die begon als alle andere: douchen, wassen en ontbijten. Maar....samen vertrekken om 8.30.  Dat gebeurt de laatste weken niet vaak, wel als laatste uit de albergue. Gelijk omhoog via goede wandelpaden tussen het groen. Niet zo druk als gisteren. Lopen lekker samen op en komen wat bekende pelgrims tegen. Eindelijk na 10 km. kunnen wij aan de koffie. Lekker terras met mooi uitzicht. Na verloop van tijd komen er een hele groep wandelaars voorbij uit Spanje. Deze hebben een georganiseerde loop en lopen snel (in het begin).  Wij komen allemaal samen in Vilaserio. Drukte op het terras en de toiletten. Samen met de groep, Paul voorop lopen wij langs de weg. Paul wacht op Henk in een rusthokje en het duurt lang voordat Henk komt. Hij ziet Henk in zijn bekende houding rusten en gaat door. Paul loopt door tot hij een leuke plek vind om te rusten en ons fruithapje te nemen. Deze komt niet en Paul loopt maar door en door. De 2 bussen voor de wandelaars nemen het uitzicht voor de albergue weg en Paul loopt 1 km. teveel. Paul belt Henk voor overleg: Paul loopt terug en Henk loopt verder tot de albergue. Prima plek voor € 10,-- en de was gedaan. Lekker een Gin-Tonic op het terras samen met broeder Michael uit Zwitserland en de Australische Colleen. Om 19.00 kunnen wij eten. Er is hier geen keuze, geen probleem. We zijn weer blij dat we er zijn. We lopen heerlijk, dit is vakantie.