Dag 44: 19 mei Santiago de Compostella - Negreira 21 km

19 mei 2018 - Negreira, Spanje

Als jullie dachten dat jullie van ons af waren.....mis. We gaan door naar Muxia en Finisterre, een kleine 130 km. Na het gebruikelijke wassen, douchen en ontbijten, op pad. De stad uit gaat snel. Binnen een kilometer lopen wij samen over de mooiste paden en het ruikt...heerlijk. Bloemen, planten, bomen, kruiden en haardvuur. De plaatsjes volgen elkaar weer snel op, evenzoals de vele bar gelegenheden. Opvallend is de drukte op de route. Het heeft overeenkomsten met de Camino Frances: meer pelgrims en meerder plaatsen om iets te drinken. Wij lopen rustig aan, er zijn vele slaapplaatsen in Negreira, en worden vaak ingehaald. Langs de route staat veel wilde Dille, het ruikt heerlijk. Wij krijgen na Augapessada een pittige klim van 200 mrt. in 2 km. Het valt Paul nu pas op dat er hokjes staan om te rusten en beschermen tegen de zon, die de vorm hebben van de Horreo. In Carballo drinken wij wat en zien Harry en Meghan elkaar het jawoord geven 😢.  In Ponte Maceira een mooie Romeinse brug met een prachtige waterval. De laatste 7 km. gaan ook rustig en makkelijk. Wij hebben een albergue met 40 plaatsen die niet vol komt. We kopen wat bier, brood etc. en eten en drinken war. Paul douchen en aan de blog. Henk rust. Wij eten een primeur vanavond: Pizza 4 Stagione, de eerste pizza van deze Camino. Lekker maar niet prima!

1. Hanny:
    19 mei 2018
    Jullie krijgen er niet genoeg van
  2. Martha Josee:
    Paul en Henk,
    Gefeliciteerd met jullie behaalde resultaat! We vinden het knap dat jullie het hebben gedaan en jullie hebben ervan genoten, evenals wij van de mooie verhalen en foto’s. Bedankt hoor!
    Nu nog naar Finisterre, moet ook fantastisch zijn, hebben we wel eens op tv gezien. Veel plezier samen en een goede vlucht naar huis! Groeten, Joop en Martha.
  3. Gry vågsvoll:
    19 mei 2018
    Good thing you got to see the wedding 🤣
  4. Annemarie Sinnige:
    19 mei 2018
    Nu jullie doel bereikt is, kunnen jullie ontspannen genieten van de”nagift”. Toch nog 130 km.! Geen kattepis. Ligt tussen liempde en oudorp, ongeveer dan. Fijne avond, morgen is het Pinksteren. Let goed op, De Heilige Geest kan overal tot je komen. Liefs uit Liempde💞
  5. Marian Kos:
    Nou ok dan, hoppeta!
  6. Annie Moné:
    19 mei 2018
    Geweldig, dat jullie je doel weer bereikt hebben! We dachten al: jammer geen verhaal meer 's avonds over de ervaringen onderweg en geen foto's meer. Maar er komt gelukkig nog een toegift! Succes mannen!
  7. Veronique:
    19 mei 2018
    Leuk om jullie verhalen van de lange tocht uit Sevilla life te horen bij het avondeten in Negreira. Veel plezier bij het lopen van het ‘toetje’ . Karel en Veronique
  8. ELLY:
    20 mei 2018
    Jullie hebben er zin in 👍
  9. Elly Teitsma:
    21 mei 2018
    Toe maar, toetje👍🏼 Dit moet een prachtige wandeling geweest zijn. Hopelijk volgen er meer. Enjoy!
  10. Elisabeth:
    22 mei 2018