Dag 27: 1 mei Granja de Moreruela - Tabarra 26 km

1 mei 2018 - TĂĄbara, Spanje

Henk goed, maar Paul slecht geslapen. Hij lag op een bovenbed en werd wakker van de hitte. Wat bleek: Henia had gevraagd om de verwarming op te stoken. Nou dat werkte 😰 Het was bloedheet. Paul eruit om alles dicht te draaien en raam open. Niemand deed wat. Om 7.30 gingen de eerste al op pad en wij om 8.30 eruit. Henk yoghurt en Paul brood met ertussen ham en kaas. Ook had hij van gisteravond nog een stuk lomo tussen brood gestopt en nu opgegeten. Als laatste weg en Paul loopt al snel achter. Er wordt in Chatel flink gewerkt en gepoetst door de "snertgroep". Dat komt goed uit, het is de dag van de arbeid.(muchos gracias). Na 4 heuveltjes gaat het pad steil naar beneden naar de weg. Een mooi meertje met Romeinse brug. Paul ziet aan de overkant 8 pelgrims klauteren over de rotsen. Verdikkeme....snel een stok zoeken voor balans. Alles wat hij vind is verrot en breekt😡. Dan maar zonder. Paul krijgt het met recht Spaans bebouwd, maar gelukkig is er niets aan de hand. Totaal niet hoog, gevaarlijk of steil. Henk doet zijn jas onderweg uit, dit is een kuitenbijter ! Het gaat over (zoals Sia dit noemt) een geitenpad. Boven een prachtig uitzicht en in de achtervolging. Het pad gaat een groot stuk over een plateau en later dalen wij af naar een vallei. In een dorp komen wij iedereen tegen en drinken koffie en fris. Paul koopt een brood voor morgen (ham en kaas hebben wij nog). Wij lopen verder en Paul zet de diesel erop. Komt al eerste in Tabarra aan, dorp door en in een alberque municipal gaan wij slapen. Alles is donativo: slapen, wassen, diner en ontbijt. Pedro de  hostalerio is heel behulpzaam. Er is geen WIFI (we moeten communiceren met elkaar) dus duiken wij een bar in voor de blog. We nemen hierbij wat mosselen in saus als hapje.

1. Francis:
    Gaat god jongens!
  2. Paul:
    1 mei 2018
    Francis, bedoel je: ga met god?
  3. Tanja:
    1 mei 2018
    Had HĂ©nk gevraagd om de kachel op te stoken ?
  4. Paul:
    1 mei 2018
    Nee, Henia de Canadese (wel een leuke vrouw)
  5. Annemarie Sinnige:
    1 mei 2018
    Gut, wat een dag! Na een hete nacht nog wel. Hopelijk vannacht beter en dan morgen weer fris op pad.
  6. Elly Teitsma:
    2 mei 2018
    Temperaturen steigen😅kilometers ook zo te zienđŸ‘đŸŒ Weer goed gedaan!!