Charost - Neuvy-Pailloux 29 km

21 mei 2015 - Neuvy-Pailloux, Frankrijk

Een lange dag voor de boeg, dus iedereen er om 7.00 uit. Paul haalt vers stokbrood en zet thee. Henk doucht en samen ontbijten en om 8.20 op pad. Wij lopen achter Jean-Michel aan en Loek haalt ons al snel in. Paul de Fransman was om 7.30 al op pad. Heerlijk wandelweer. Beetje fris dus Paul had zijn (Merino)wolletje extra aan. Met Loek lopen wij een paar keer op, alhoewel hij een rapper tempo heeft. Hij stopt, maakt foto's en we gaan weer. We komen elkaar een paar keer tegen. In Issoudun zoeken wij een bar met WIFI, Paul moet een paar aanvragen voor Le Ciel Bleu beantwoorden. Heerlijke koffie en op naar de laatste 14 km. Langs zendmasten en windmolens die amper draaien. Wij moeten van de route af voor ons slaapadres bij Monique Richard. Deze mevrouw is ingesteld op pelgrims: zij heeft er dit jaar al 200 gehad! Elke dag maakt zij dezelfde  streekgerechten met groentensoep, geitenkaas, groentenquiche met bladsla en vanillepap met een cakeje erin, gedompeld in de rum. Heerlijk! Als laatste nog slaapthee, we kunnen naar bed. Paul is weer helemaal happy met internet.

1. Renate:
    21 mei 2015
    Klinkt goed met het eten en hopelijk lopen jullie snel weer in een mooi bos! Bart wenst jullie succes en de groetjes... Hier vanavond met Sia ge-kaas-fonduet...erg lekker maar wat zit je vol daarna zeg!!
  2. ELLY:
    21 mei 2015
    Hoy Broers, krijg de indruk dat jullie echt wel de zwaargewichten onder de lopers zijn, waarvoor dubbel zoveel respect naar jullie toe, en hebben jullie al het gevoel,dat jullie zijn afgevallen?
    Het weer is zeker aan de koele kant, lijkt mij buiten de buien om, zeer prettig om te wandelen,zal in Spanje nog warm gernoeg worden, Veel wandelplezier verder,Elly
  3. Kitty Schagen:
    22 mei 2015
    Zo heren, dat was weer een lange wandeling. Wel gezellig dat je af en toe met anderen oploopt en dat de zaken doorgaan! We merken wel dat jullie nu echt in de flow zitten. Nog even en dan op de helft. Wij maken die km wel in zee mijlen .
  4. Annemarie Sinnige:
    22 mei 2015
    Wat heerlijk dat alles zo voorspoedig gaat! Paul, vraag je af en toe ook een receptje voor de kookclub? Word er hongerig van als ik lees wat jullie allemaal voor lekkers eten. Fijne dag, groet uit Oudorp
  5. Elly Teitsma:
    23 mei 2015
    Dit was inderdaad weer een behoorlijke tippel. Een beetje afwisseling kan geen kwaad. Houd je het het langste vol1 Respect!! Geniet van alles, ook van de extra kilometers, kanjers!