Champlemy - Arbourse 14 kmi

15 mei 2015 - Arbourse, Frankrijk

Bij het afrekenen schrokken wij van de rekening, de wijn was € 16,-- per fles terwijl Paul toch op  € 6,-- gerekend had. Wassen € 2,50 drogen € 2,50 mevrouw rekende alles, het apperatief was gratis. Wel prima gegeten en een heerlijke kamer. Het dorp uit en omhoog. We komen langs een oude abdij die verbouwd is tot boerderij. We lopen over een stroompjes, hoe toepasselijk: le Pellerine. Verder door bos, het is de Morvan, waar wij veel wijngaard- en naagtslakken (volgens kleinzoon Daniël) zien. Via het dorpje Hopitot komen wij Arbourse binnen. Paul denkt de pelgrimsherberg te herkennen. Deur staat open, simpel ingericht, 2 jassen over de stoelen en een man ligt te slapen in bed. Dit blijkt de woning van de man te zijn. Hij stapt uit bed en loopt het halve dorp met ons mee naar de herberg. Marie-Ann en Alain zitten buiten evenals André. Er is plaats voor 4 personen. André biedt aan op het luchtbed te slapen. Een kwartier later komt Sylvie aanlopen maar die is binnen 5 minuten huilend weggebracht naar een ander adres. Er was geen plaats voor haar in de herberg. Het is fris buiten en binnen wordt het gezellig. André maakt eten voor 4 personen: pasta met saus en tonijn, de kosten delen wij € 1,15 pp. Hierna komt er een motorclub naast ons staan die de motoren nog ff laat grommen. We gaan vroeg naar bed 21.00.

1. ELLY:
    16 mei 2015
    Hoy Paul en Henk, een beetje rommelig verhaal, wie is wie,
    afijn,sliepen jullie in een soort van herberg?en waarom liep Silvie weg, omstandigheden te sober,en alleen mannen?
    Jullie slapen wel een flinke ruk als ik het zo lees,
    Hier na een natte ochtend, nu weer lekker opgeklaard, maar nog wel te koud voor de tijd van het jaar, groet Elly
  2. Francis:
    16 mei 2015
    De Morvan! Ooit geweest, leuk! En wat een mooi oud plaatje! Een eend, dat je zulke plaatje nog kan maken. En nog lekker gegeten, geen kaas. Morgen slakken? We zien weer.
  3. Annemarie Sinnige:
    17 mei 2015
    Die slakken lopen ook naar Santiago....., die zijn nog wel even onderweg. Jullie maken weer van alles mee, zo te lezen. Fijne dag, groet uit Macedonië