Benaojan-Ronda 13 km.

18 november 2019 - Ronda, Spanje

In Los Angeles aangekomen met de trein, terug naar het hotel. Henk wil graag de factuur op zijn naam hebben voor de declaratie bij Booking. Na enig gesteggel belooft de eigenaar deze te mailen. Voor de zekerheid stuurt Henk nog een mail na. Paul zijn was is helemaal fris maar nog niet droog, hij hangt het in de hotelkamer. Het regent begin van de avond flink. We drinken wat biertjes en Paul ligt om 20.30 in bed 😴. De volgende morgen gaat om 5.45 de wekker. Eruit: douchen, ontbijten en inpakken. Op het station staan meer mensen te wachten. Eerst 5 min. vertraging, later 20 min. Na 35 min. geen trein. Dit is Spanje zegt een wachtende. We lopen naar een bar waar het lekker warm is en bestellen koffie, en nog 'n koffie. Het is fris 13 graden, maar wij lopen in korte broek. We informeren of er een bus rijd, maar neen, te klein hiervoor. De volgende trein rijd om 12.00. deze nemen wij. We hadden grote plannen: vroeg lopen 17 km. en als we op tijd waren ook de 13 km. naar Ronda. Nu alleen de 13 km.😒. Dus na 4,5 uur wachten vertrekken wij. Op station Cortes de la Frontera staan wij 10 minuten stil (wachten op de tegemoet komende trein v.h. andere spoor.) De conducteur loopt de trein uit richting bar, en komt na 5 min. terug😏. In Benaojan stappen wij uit om te beginnen. Na ruim 30 min. hebben wij de route gevonden.  De orginele voetbrug is ingestort. We gaan de rivier over via 20 stenen blokken van 40 x 40 cm. Henk met stokken als eerste. Dan Paul, maar die staat te balanceren als een acrobaat. Hij gaat de rivier verder en komt op een olijfboomgaard en zoekt een toegangshek. Er tussendoor kan niet, dus staand op de ketting springt hij erover. Henk staat onderaan de brug te wachten en heeft 2 gele pijlen gezien. We lopen verder langs de rivier. Na 2 km zegt Henk dat we totaal fout staan. We gaan langs de weg verder, we hebben geen keuze☹️. Ongeveer 4 km. voor Ronda gaan wij een pad op om af te snijden. Later lopen wij over asfalt onder Ronda heen. Prachtige beelden en foto's. We zien de kliffen waar de Falangisten (fascisten) hun tegenstanders, in de jaren 30, vanaf wierpen. Boven rusten wij uit en zoeken ons hotel Donna Carmen. Perdonne: gisteren schreef ik dat wij het hoogste punt hebben gehad. FOUT Ronda ligt op 700 mtr. Paul hangt de douchekop op en Henk haalt wat lekkers. Als het 19.30 is gaan wij Ronda in. Paul heeft het koud (het is 5 graden) maar na 1 uur banjeren is hij opgewarmd. Henk heeft z'n menu del dia gevonden en het smaakt GOED (Martien). Rond 21.30 gaan wij terug en op stok🐔. Wel allebei een extra deken, de verwarming werkt niet😒

1. Annemarie Kruidenberg:
    18 november 2019
    Heerlijk al die prachtige verhalen, het klinkt alsof jullie jaren terug zijn in de tijd 🤣
    En Paul je blijft een handige jongen, mooi die douchekop gemonteerd 👍🏻
  2. Groetjes Ria Put:
    Prachtige foto’s 👌📷🏔🚶🏼‍♂️🚶🏼‍♂️
  3. Francis:
    18 november 2019
    Uiteindelijk alles weer ok! Die douchekop! Handige Henkie😂.
  4. Nico:
    18 november 2019
    Prachtige foto's en hele leuke verhalen.
  5. Henny:
    18 november 2019
    Ondanks wat tegenslagen met de trein..toch een prachtige tocht! Mooie beelden van het heel hoog gelegen plaatsje! Ik heb weleens gelezen "je loopt nooit verkeerd .....want uiteindelijk kom je er tóch wel." Mooie tochten verder, leuk om elke dag jullie nieuws te ontvangen én te lezen ! met groet, Henny
  6. Tinie Hoetjes:
    18 november 2019
    Weer een geweldig verhaal maar het openbaar vervoer is toch wel een frustratie denk ik!! Veel plezier mannen en morgen een goeie sproeier!!😘🌞
  7. Hans vd Hoeven:
    18 november 2019
    Wat weer een mooi verhaal. Jullie laten je niet van de wijs brengen als het weer even tegenzit.
  8. Leo Hoogervorst:
    18 november 2019
    Prachtige foto's en schitterende verhalen. Ik lees deze met veel plezier.
    Succes mannen.
    Groeten uit Oudorp.
  9. Edith:
    19 november 2019
    Wat een leuke verhalen, en de foto’s erbij, prachtig hoor!
    Jammer dat jullie veel moesten wachten, maar een lekkere bak koffie doet wonderen.
    En vindingrijk weer de douchekop zo ophangen.
    Volgens mij zijn jullie voorzien van alles ( alles in die nylon tasjes 😀)
    Voor vandaag een goede tocht, en veel plezier samen.
    Groetjes van ons 🙋
  10. Rieke:
    Wat is het daar mooi!!!
  11. Elly Teitsma:
    19 november 2019
    Niet echt een dag die op rolletjes liep. Jammer om zo vroeg je bed uit te gaan en dan 4 1/2 u. vertraging te hebben😏 Alles komt goed, toch weer een prachtige route!
  12. Claudia Ernstberger:
    19 november 2019
    Abenteuer pur. Ich wünsche euch noch schöne Erlebnisse auf dem Camino.
    Ich beneide euch. Ich wäre jetzt auch gerne auf dem Weg. Es ist einfach eine wunderbare Zeit. Genießt es! Liebe Grüße und BUEN CAMINO....! Claudia