Arcos - Barcelos 30 juli 22 km.

30 juli 2020 - Barcelos, Portugal

Wakker worden om 7.30. Sjaan haar rugzak staat weer klaar voor vervoer en we gaan naar het ontbijt. Dit is gisteren ingevuld (naar wens) er is geen buffet. We lopen om 9.30 het dorp uit. Het is heiig en een beetje klam. Paul start moeilijk: pijn in het linkerbeen en zweten.  De dames lopen makkelijk (Sjaan als een losgelaten hertje) en kletsen wat af. Landschapelijk mooie route. Na Sao Pedro de Rates komt de zon er door en Paul loopt wat beter. Het loopt heerlijk over kleine slingerende paadjes, tussen muurtjes door.  Na drie uur lopen (en af en toe een slokje aqua) drinken wij koffie en Sjaan neemt salade en Sia 'n sandwich. Wij rusten lekker uit en gaan op pad voor de laatste 10 km.🚶Waterflessen gevuld bij de oude wasplaats. Stukken langs de weg maar gelukkig ook door het (beschutte bos). De laatste paar km. langs de weg en onder de snelweg door naar het slaapadres.  Bij de mercado wat ingekocht voor zodirect. We zijn in de buurt en laten de alberque links liggen. Hier hebben ze geen 3 persoons slaapkamer met prive toilet en douche! Na 30 min. heeft Paul het adres gevonden nr 42. Paul bellen (verkeerd ingetikt) nummer niet in gebruik. Nogmaals bellen: deur is open, nou mooi niet. Kazimiro staat voor de opening v.d. albergue 30 mtr. verderop😁. Blij als we zijn, kamer bekijken en "biertje met pindas". Lekker wat drinken en wat na praten.👍 De 🍷 die Sjaan had uitgekozen voor € 1,39 was een redelijk goede azijn 😉.  Om  19.00 het centrum in om te eten bij een restaurant wat ons geadviseerd is bij de hostel. Heerlijk gebraden kip met warme groente, rijst en bakaardappellen met wijn € 30,--😃. Om 22.30 gingen de oogjes toe😴

1. Ria Penders:
    30 juli 2020
    Het is weer heel gezellig om jullie reisverhaal te lezen.
    Ik kijk weer uit naar morgen!
  2. Marijke en Arie:
    30 juli 2020
    Wat een mooie wandeling weer, niet te warm?
  3. Joke:
    Toppers welterusten x
  4. Tinie Hoetjes:
    31 juli 2020
    'T is dus weer volop genieten!! Veel plezier en wij kijken weer uit naar jullie verslag!!🤗😘
  5. Edith:
    31 juli 2020
    Hopelijk gaat het alweer beter Paul met je been.
    Wat een leuk stukje weer,sukses vandaag, groetjes van ons 🙋‍♀️
  6. Groetjes Ria Put:
    31 juli 2020
    Leuk om jullie weer te volgen! Succes hoor👍👩🏻‍🎨
  7. Annemarie Sinnige:
    31 juli 2020
    Paul, ik word helemaal blij van het lezen van je stukkie. Fijne dag vandaag en tip voor je stijve benen: massage (van Sia)
  8. Jos Veldt:
    31 juli 2020
    Veel te warm om een bh te dragen 🤣🤣
    Geniet van de mooie omgeving.
    Groetjes Jos Veldt
  9. Annette Merkx:
    31 juli 2020
    Leuk om te lezen en de foto's te zien.
    Veel succes.
  10. Koopsie:
    Veel succes Sipa en Sjaan! Leuk om jullie te volgen! Groetjes e en i😘
  11. Els:
    31 juli 2020
    Wat leuk om te lezen! Kijk nu al uit naar het volgende verslag. Succes alle drie.