7 oktober Padrón - Santiago 25,6 km

7 oktober 2020 - Santiago de Compostela, Spanje

Het is vermeldingswaardig dat wij gisteren prima hebben gegeten. Na een zoektocht door de stad zag Francis net onze Belgische vrienden zitten. Ff gekletst en lekker gegeten. We waren namelijk uit nood bijna in het restaurant bij onze hostel gaan eten...... .

Ok, om 8 uur vertrekt Francis, hij wil graag de hele afstand lopen. Henk kort zijn paadje een stukje in.

Het is wel bijzonder om in het donker te vertrekken. Goed op de pijlen letten! Al snel de stad weer uit. Door leuke straatjes, het is heel pittoresk. Er stookt iemand zijn kacheltje op, een 🐔 die kraait. Ook de temperatuur is prima. Vest, jas en broekspijpen uit.

Er komt een berichtje binnen van Henk, hij wacht bij een gele pijl op 6.3 kilometer. Even later komt Francis er aan, Henk zit al in een cafeetje. Koffie en een broodje. Dat broodje moest iemand voor Francis vertalen 😡.  Zoals vaker geen woordje Engels bij de bediening. Maar ja, het broodje was heerlijk.
Henk gaat alvast, hij zit natuurlijk ook al een tijdje in de startblokken. Na 15 minuten is ook Francis weer op weg. Deze liep direct al fout. Tja, opletten hè!
Henk stuurt, we lopen al ruim 2 en 1 half uur!, een appie: ik loop nu bij paaltje 12 kilometer, bij 10 gaan we aan de koffie. Het werd bij 8.......

Santiago komt in zicht, in de verte doemt de kathedraal op. Na een heel eind over een vals plat door de buitenwijken eindelijk bij de kathedraal! Henk is natuurlijk een oude bekende hier en al vlug zijn we in het bijzondere Hospederia San Martin Pinario.
Een verademing t.o.v. de afgelopen overnachtingsplaats.
Intussen hebben we onze Compestellas gehaald. Leuk! Een fotootje voor de kathedraal en daarna lekker een biertje bij café Casino, op aanraden van Paul! Is ie er toch nog een beetje bij😎.
Een pizzaatje scoren en vroeg te bed. Morgen de laatste 100 kilometers naar Finistere.

Het was een heel mooie route vandaag. Afwisselend!

1. Martha Josee:
    7 oktober 2020
    Gefeliciteerd mannen! Goed gedaan en nu nog het laatste stuk naar Finistere. Dat willen jullie ook niet missen. Nog veel wandelplezier hoor! 👍🍺🍺
  2. Paul:
    7 oktober 2020
    Keurig amigos, is toch vlot gegaan. Nog 4 dagen door stappen naar Finisterre.....einde v.d. wereld (volgens de Romeinen) Succes 🚶🚶👍
  3. Nellie:
    Top hoor trots op jullie !!!! 👍🏻👍🏻💪💪
  4. Ria Penders:
    7 oktober 2020
    Deze mijlpaal hebben jullie bereikt! Super!
  5. Dineke:
    Tatarata!!!!! Goed gedaan!!!
    Biertje verdiend! Nog veel plezier op weg naar Finisterra!
  6. Edith:
    8 oktober 2020
    Gefeliciteerd hoor!, knap gedaan, zometeen een 🍺,
    Sukses allebei🙋‍♀️
  7. Jannie Kits:
    8 oktober 2020
    Gefeliciteerd, dit hebben jullie alvast binnen,succes met het
    laatste stuk
  8. Annemarie Sinnige:
    8 oktober 2020
    Proficiat! Biertje wél verdiend! Goede tip van Paul!
  9. Elly Teitsma:
    8 oktober 2020
    Gefeliciteerd heren! De laatste loodjes naar Finistere!