29 september Barcelos - Ponte de Lima 34 km. xx

29 september 2020 - Ponte De Lima, Portugal

Om 8.00 ontbijt na een prima nachtrust. Op de 4de verdieping een fantastisch terras met ontbijt ruimte. Bedrijvig met zakenlui. Geen gebakken eieren of spek maar wel veel fruit, bruin brood en yoghurt. Om half 10 rustig van start door het centrum van Barcelos. Alras komen wij in de buitenwijken en lopen we door het platteland. Het ene gehuchtje in en het andere dorpje uit. In Kijo drinken wij koffie met Willem en Rob en er komen 3 jongelui uit Tsjechië bij. Een van hun is jarig dus zingen wij voor haar🎶. Op naar het hoogste punt Tamel 200 mtr. Ik loop samen met Henk op en het valt. Later toch wat tegen, het gaat hoger en hoger: toch echt naar de 200 mtr. Het uitzicht is mooi met heuvels aan beide kanten en witte dorpjes daarin verspreid. Na Tamel naar beneden langs wandel paadjes, over een stukje Romeinse weg met brug. Hier liggen 7 Belgen (met 1 baby) te zonnen, badderen en genieten. Bij een huis met trapje gaat Paul een naranja pellen en opsmullen. Ook staat er een kraan met ijskoud drinkwater😃. Nog 5 km. 😃. Henk,Willem en Rob komen bij Paul en lopen samen op. Paul gaat iets sneller en loopt Francis voorbij die aan een biertje zit. Hij komt bij een bekend café die gesloten is😬. Hij zoekt de hoofdweg op en krijgt een lift van een dame die op vakantie is en in München werkt. Nog ff wachten op de mannen en dan gaan we🚕. Maria brengt ons in het centrum en we moeten ff zoeken. Ja hoor, nog 500 mtr. lopen. De prijs en de accommodatie valt tegen. Gisteren waren ze zo enthousiast om de boeking. Henk zit al op een bank in de stad en wij lopen om 19.00 die kant op. Bij een hotel 'n menu del Peregrino voor € 9,--. Prima 3 gangen met koffie. Om 21.00 weer terug naar de jeugdherberg en naar bed.

1. Henny:
    29 september 2020
    Elke dag weer mooi om te lezen ! Toch een flinke afstand vandaag! Chapeau. Leuke foto's , ik geniet en loop mee! SUCCES
  2. Joke:
    29 september 2020
    Wat ik t mooie vind,al de mensen die je tegenkomt,
    Vorig jaar liep mijn dochter de Santiago ,vanuit t noorden
    1000 km,prachtige verhalen,veel succes verders
  3. Annemarie Sinnige:
    30 september 2020
    Leuke foto’s! Zo te zien een gezellige wandelclub. De foto van je rugzak op het stoepje is poster waardig, Paul. Fijne dag!!
  4. Elly Teitsma:
    30 september 2020
    Pittig eindje mannen 34 km! Inderdaad, mooie foto’s, gezellige mensen en lekker weer😀
  5. Lango:
    30 september 2020
    en loopt Francis voorbij die aan een biertje zit, Ja hoor Francis!!!!!
  6. Cor Lievendag:
    3 oktober 2020
    Jullie maken wat mee, mooi avontuur zo met zijn allen!