23 september Agueda - Albergaria A Nova 24 km.

23 september 2020 - Albergaria-a-Nova, Portugal

Ontbijt om 8.00 in de hostel samen met Bart en Francesco. Heerlijk uitgebreid. Henk = al weg. Wij volgen en het begint te spetteren, regenen en kletteren. Het hoogst🌧️. Straten lopen onder en wij zij kletsnat oftewel doorweekt. Henk pauzeert, zonder regenkleding en wij gaan door🌧️.  Later gaan de poncho en regenjas weer in de tas. We lopen bijna droog.  In Serem, op de top, drinken we koffie, Henk een pak jus d'orange. Om 12.00 gaan we verder. We zijn op de helft. Voordat wij Albergaria A Velha bereiken voor een versnapering lopen wij over mooi bospad met Eucalytusteelt. Wel op en neer maar mooi. Bij het café waar wij geen koffie buiten mogen drinken, 50 mtr. verder wel, is een flinke knokpartij. Na 10 min. is het over en daarna is de politie er. Die zijn dus na 5 min. weer weg en wij ook 🥱. We lopen het dorp uit door het bos, beetje modderig. Later over de weg waar veel bosbouw wordt gepleegd. Dan het pad weer op met veel meer modder en verbrande stukken bos. Hier tussen lopend de modder paden vermijdend. Een niet gebruikte spoorweg over en na 150 mtr. rechts de alberque a Nova. Isabelle is streng: schoenen uit, desinfecteren en gelijk betalen. Henk loopt de alberque voorbij en 1 km. te ver. Francis belt met Elles en ziet mij niet staan, ophangen en jawel dan zeker😄. Na de douche het dorp in 1 km. Ik vergeet elke keer te vermelden: het stikt hier van de vliegen (en dat ligt niet aan onze lichaamsgeur🤔😄). We lopen het dorp door en worden verwezen een restaurant  bij het verkeerslicht, dit ziet zo troosteloos uit: doorlopen 🚶.  Verder is er niets dus terug naar het eerste en enige restaurant. Een signora van in de 80 bedient ons. Er is weinig keuze dus doen. Uiteindelijk soep (legume) en 3 soorten vlees. Het smaakt goed (maar niet echt warm). Wijn erbij en een portje (van de zaak). We hebben genoten. Dit hadden we niet willen missen🙂. Langs de N1 terug, levensgevaarlijk, vrachtauto's rijden snoeihard door het dorp en langs ons. Om 22.00 gaat het licht uit😴.

1. Martha Josee:
    24 september 2020
    Wat vervelend zoveel vliegen! Jullie genieten van de mooie natuur en wat een regen! Gelukkig ben je daar snel weer droog. Veel wandelplezier, jullie zijn kanjers. Elke dag toch een mooi aantal km.
    Groetjes uit Julianadorp.
  2. Elly Teitsma:
    24 september 2020
    De foto’s liegen er niet om. Wat een pokke weer hebben jullie gehad, maar gelukkig werd het die dag ook nog droog. Weinig keus voor een restaurantje is soms ook niet verkeerd! Het komt altijd goed!!
    Ga zo door en laat die vliegen daar maar achter😜
  3. Cees en wilma:
    24 september 2020
    Wat een diverse natuur, het klimaat is ook erg afwisselend. Petje af voor jullie.
  4. Afra Tromp:
    24 september 2020
    Jullie zijn super doorzetters! Ondanks de regen en andere tegenslagen blijven jullie lachen. Klasse!
  5. Annemarie Sinnige:
    24 september 2020
    Jongens, wat een beproeving deze dag! Van knokken, vliegen, wolkbreuken, strenge meesteres , tegenslag tot droevenis aan toe. Gelukkig maakte de over de datum bejaarde kokkin ‘s-avonds weer alles goed. Lekker de dag wegspoelen met port en rode wijn. Ze krijgen jullie niet klein!
  6. Edith:
    27 september 2020
    Wat een slecht weer, en dan nog die vliegen, niet leuk, maar het portje maakte veel goed
    Ja, ook jammer dat het eten niet warm was,maar toch lekker van smaak 🙋‍♀️