21 september Coimbra - Sernadelo 25 km.

21 september 2020 - Coimbra, Portugal

Vandaag zijn jarig Jasmijn en broer Cor dus feest. Geen feest in Coimbra, wij hadden geen ontbijt. Dus om 8.00 bij een koffie zaak lekkere broodjes, koffie, thee en jus d' Orange. Na een goede nachtrust om 8.30 van start. Eerst de stad uit langs 3 km. drukke wegen daarna weer in het platteland.  Na 6 km. ging het 100 mtr. omhoog, dat viel dus mee. Koffie in Trouxemil. Hier ontmoeten wij Francesco en Bart. Bijpraten en zij gaan verder. Wij kopen fruit voor onderweg en drinken koffie. Hierna 4 plekken met tussenpozen van 1,5 km. waar we wat kunnen drinken. We missen de laatste en Henk🤔. Ik wacht op hem en 1 Duitse vader en zijn 2 kinderen passeren mij. Ze hebben hem niet gezien🤨. Wij volgen de route en Henk de weg. Francis is door gelopen en ik er achteraan. Ik loop door het bos en de Duitsers pauzeren. (de zoon heeft veel blaren)  In Mala is een bakker die koffie verkoopt. Henk komt eraan. We zitten 5 min. en de tent is dicht. Geen koffie, ook niet voor Antje uit Rostock. Over 1 km. weer een kans in Lendiosa. Tussendoor vraagt Henk om water en Paul krijgt een fles van 1,5 ltr.😄. Het terras zit vol met locals maar Henk krijgt zijn cola en P & F hun café con leche. Nog 6 km. te gaan en deze gaan voor alle 3 makkelijk evenals de hele route🚶😄. Paul probeert in de Intermarche sokken te kopen maar dit lukt wel bij een sportzaak. Henk & Francis zitten al bij alberque Hilario. Later komen Fransisco  en Bart erbij zitten. De was wordt gedaan en hangt te drogen👖👕🩲. Om 19.00 zitten wij met z'n  5en te eten. De groentesoep was niet warm en de smaak zo zo🤨. Maar het hoofdgerecht: speenvarken en kalkoen smaakte prima. Gezellig was het ook😄.

1. Marijke en Arie:
    21 september 2020
    Mooie foto’s , en het weer ziet er ook goed uit!
  2. Ria Penders:
    21 september 2020
    Zo te lezen was het zeker geen saaie dag!
    Overigens was het best interessant geweest om het eerste stuk te lopen zonder eten in jullie magen! Eerst op jacht en verzamelen van eten, dan pas eten! Lekker OER!
  3. Harry ursem:
    22 september 2020
    Paul gefeliciteerd met je verjaardag.
  4. William en Martha:
    22 september 2020
    Paul, ook van ons van harte gefeliciteerd. We volgen jullie nog steeds.
  5. Sjaan Pepping:
    22 september 2020
    Paul van harte gefeliciteerd met je verjaardag💋Mooie wandeldag toegewenst😘🙋‍♀️
  6. Edith:
    22 september 2020
    Dat is minder, geen ontbijt, gelukkig maakte de lekkere broodjes veel goed.
    Mooie foto's weer, sukses vandaag, en tot het volgende verslag , groetjes van ons 🙋‍♀️
  7. Martha Josee:
    22 september 2020
    Het is iedere keer maar weer afwachten wat er op tafel komt. Maar jullie redden het! Leuk dat jullie meer pelgrims tegenkomen en gezelligheid aan elkaar hebben. Ook weer heel mooie foto’s hoor. We genieten van jullie verhalen.
    Groet,, Joop en Martha.
  8. Jan Stevens:
    Prachtig
    Voor mij heel herkenbaar van mijn tocht in 2011 toen ik vanuit Faro vertrokken ben
    Neem de tijd en geniet want voor je het weet sta je voor de kathedraal in Santiago
    Bem Camino
  9. Marjo:
    22 september 2020
    Goedemorgen op de eerste plaats Paul van harte gefeliciteerd van ons allemaal!!!
    leuke foto's en verhalen nog veel succes en wandelplezier Groetjes Marjo
  10. Annemarie Sinnige:
    22 september 2020
    Felicidades, Paul! Salud, amor y dinero!
    Oftewel gefeliciteerd en nog vele jaren in gezondheid en voorspoed, Paul!
  11. Henk ursem:
    22 september 2020
    Bij deze iedereen bedankt voor felicitaties, heeeeeel leuk om te lezen....obrigado🤩
  12. Richard en Beb:
    23 september 2020
    Wel n beetje laat Paul maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag
    bijzonder om zover van huis jarig te zijn en dan ook nog zoveel
    inspanningen te moeten doen Ook wij genieten weer van de mooie fotoos
    en verhalen Groetjes ook aan Henk en Francis