20 september Rabacal - Coimbra 18 km.

20 september 2020 - Coimbra, Portugal

Paul heeft onrustig maar goed wel uitgeslapen. Ontbijt om 8.00 en Claudia verzorgt ons met koffie, thee en toasties. Lopen om 9.00 door landelijke paadjes door een mooi landschap. Heuvels met bomen en rust. Na 4 km. voelt Paul wat opkomen EN 1 hiel van de linker sok is gescheurd. Andere sok en 30 min. rust. De bobbels zijn bijna weg en we gaan weer, in een iets rustiger tempo. Verder geen last van beide😄. Op en af: leuk! We worden ingehaald door de Waalse dames maar komen deze tegen in Conimbriga. Zi gaan net weg. Hier op de heuvel een mooi restaurant met uitzicht. Francis en Paul drinken 2 super cappuccino. Er lopen veel mensen en wandelaars: gezellig. Nog 4 km. verder komen wij in Orelhudo met tijd voor mooie plaatjes. Uiteindelijk in Cernache zit Henk op het terras. Zij drinken wat en Henk kijkt verderop bij het busstation. Deze vertrekt om 16.10. De bus brengt ons naar het centrum van Coimbra ( 11 km.) voor € 4,80. Voor de taxi is dit het starttarief.🤔 Nog 1 km. lopen en we zijn bij onze hostel: Coimbra City. FF opfrissen en de stad in. Via wat kleine straatjes die verloedert zijn vinden wij een pleintje voor 'n drankje. Het stikt van de vliegen dus we gaan verder. We zoeken het hogerop door smalle straatjes en oude panden. Er is veel beweging en muziek op straat. Uiteindelijk gegeten bij een restaurant wat bestiert wordt door 3 oudere mensen. Niet geweldig, maar wat wil je voor € 8,-- alle incl. Terug op de kamer om 21.30 en H & P gaan liggen. Francis kijkt nog wat op zijn I-pad.