20 september Rabacal - Coimbra 18 km.

20 september 2020 - Coimbra, Portugal

Paul heeft onrustig maar goed wel uitgeslapen. Ontbijt om 8.00 en Claudia verzorgt ons met koffie, thee en toasties. Lopen om 9.00 door landelijke paadjes door een mooi landschap. Heuvels met bomen en rust. Na 4 km. voelt Paul wat opkomen EN 1 hiel van de linker sok is gescheurd. Andere sok en 30 min. rust. De bobbels zijn bijna weg en we gaan weer, in een iets rustiger tempo. Verder geen last van beide😄. Op en af: leuk! We worden ingehaald door de Waalse dames maar komen deze tegen in Conimbriga. Zi gaan net weg. Hier op de heuvel een mooi restaurant met uitzicht. Francis en Paul drinken 2 super cappuccino. Er lopen veel mensen en wandelaars: gezellig. Nog 4 km. verder komen wij in Orelhudo met tijd voor mooie plaatjes. Uiteindelijk in Cernache zit Henk op het terras. Zij drinken wat en Henk kijkt verderop bij het busstation. Deze vertrekt om 16.10. De bus brengt ons naar het centrum van Coimbra ( 11 km.) voor € 4,80. Voor de taxi is dit het starttarief.🤔 Nog 1 km. lopen en we zijn bij onze hostel: Coimbra City. FF opfrissen en de stad in. Via wat kleine straatjes die verloedert zijn vinden wij een pleintje voor 'n drankje. Het stikt van de vliegen dus we gaan verder. We zoeken het hogerop door smalle straatjes en oude panden. Er is veel beweging en muziek op straat. Uiteindelijk gegeten bij een restaurant wat bestiert wordt door 3 oudere mensen. Niet geweldig, maar wat wil je voor € 8,-- alle incl. Terug op de kamer om 21.30 en H & P gaan liggen. Francis kijkt nog wat op zijn I-pad.

1. Fam Huitema:
    Leuk om weer wat van het plaatsje Coimbra te zien . Succes verder
  2. Cor Lievendag:
    21 september 2020
    Alle verhalen tot nu toe gelezen, erg leuk. Bijzonder om te doen lijkt me. Wandel ze verder!
  3. ELLY:
    21 september 2020
    Mooie foto's, Paulsterkte met je hiel,rustig aan maar🤗👍
  4. Annemarie Sinnige:
    21 september 2020
    Wat een gezellige drukte, zeg! Ik denk dat jullie natuurlijke charme dat aantrekt, haha...
    Ik weet nu ook meteen een verjaardagskadootje, Paul. Sokken!!
    Geniet van deze dag, want na morgen zul je nooit meer 60 zijn, Paul😁
  5. Truus Ursem:
    22 september 2020
    Paul, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, maar er 'n gezellige dag van samen, liefs van Rein en Truus!!!!