18 september Tomar - Alvaiazere 16 km.

18 september 2020 - Alvaiázere, Portugal

Om 7.30 is iedereen wakker en frist zich op. Het ontbijt is om 8.30. De route vandaag is 32 km. en op Paul zijn verzoek doen wij de helft. Het belooft een mooie wandeling te worden, maar 16 km. is voldoende. De taxi arriveert rond 9.30. We rijden gelijk door een mooi landelijk gebied. Veel groen met bomen. Francis & Henk gaan er gelijk vandoor. Paul hobbelt rustig an. Hij heeft nog niet veel last maar zijn tempo is langzamer. Over mooie bospaden waar eucalyptus bomen worden gerooid, komen we bij een kruising. Paul gaat rechts en haalt zijn café con leche bij een bar. Deze was louw dus weer verder. Hierna een 5 km. langs de weg, is er een alberque in Cortica. Francis & Henk zitten er ook: wel meloenen maar geen koffie. Paul kijkt rond, vind de eigenaresse van deze fantastische alberque en besteld 3 koffie. Maria zet deze voor ons en nogmaals 3 koffie. Het miezert de hele tijd, we gaan weg en het is droog😄. De laatste 9 km. ook weer door gehuchtjes en leuke omgeving. De wandelroute wordt onderbroken en Francis en Paul snijden af. Na 20 minuten komen zij Henk weer tegen en 200 mtr. verder zijn wij op onze bestemming, wat een toeval 😮. We nemen wat te drinken en doordat het begint te waaien en regenen gaan wij naar binnen. Henk checkt in en wij zitten hoog en droog op onze kamer. Tijdens het eten, wat niet slecht is, giet het pijpenstelen.  We worden goed verwend. Om 21.00 gaan we naar de kamer en rond 22.00 liggen wij😴.

1. Annemarie Sinnige:
    18 september 2020
    What a beautiful day. Geen Melanie’s, geen onderhandelingen met een taxichauffeur, echter wel lauwe of geen koffie en miezerig weer. Kortom een prachtige dag.
  2. Annemarie Kruidenberg:
    18 september 2020
    Hoi mannen, wat heerlijk weer om jullie verhalen te lezen 👍🏻 Beetje jammer van het van de regen maar dat gaat vast beter worden 🌞 Succes en niet te veel afsnijden hé Paul 😜😂😂
  3. Ria Penders:
    18 september 2020
    Het is alweer genieten van de reisverhalen! Zelf ben ik ook even ervtussenuit en heb vandaag een eind gefietst door bossen en weilanden! Ik kijk weer uit naar mirgen!
  4. Elly Teitsma:
    18 september 2020
    Heerlijke reisverhalen en mooie foto’s weer Paul, bedankt! Ik had wat in te halen🤪
    Geniet van al het mooie met elkaar!