16 September Azinhaga - Vila Nova da Barguinha - Fatima 18 km.

16 september 2020 - Vila Nova da Barquinha, Portugal

Het eten was in de gezamenlijke woonkamer. Salade met gekookte aardappelen en 'n lekker stukje vlees. Dit aten wij gister samen 2 Waalse dames (geen Nederlands en Engels en een Deense dame Melanie. Gezellig aan de wijn en water. Het ontbijt is om 7.00 en Elena heeft haar best gedaan: geroosterd brood, yoghurt,melk, kaas, ham,jus etc. Een lekkere bodem. Na de Waalse dames om 8.30 de deur uit. Ruim 7 km. langs de drukke weg.  Vlak en alleen maar mais. Rond 10.15 kwamen wij in Golega aan. In een hofje aan de koffie con leche en cappuccino. De Waalse dames komen ook koffie drinken en gaan ook weer eerder vertrekken. Deze 2 halen wij ook weer in voordat wij in Vila Nova de Barquinha zijn. Wij lopen naar boven naar het centrum⛪ en vinden daar een kroegje. Hier wordt door 3 mensen een taxi gebeld om ons naar Fatima te rijden. Best wel een ritje voor € 50,--. Ingecheckt bij hotel Santa Maria en op naar het mirakel van Fatima. Het is een enorm plein met (uiteraard) kerk waaronder nog een aantal kapellen zijn. Er staat een enorme moderne kerk die genoeg plaats bied aan duizenden pelgrims. Ook nog een expositie bezocht met veel Maria beelden. Het was er niet druk maar 4 dagen eerder liepen er meer dan 10.000 mensen rond. Vreemd, iets tastbaars is er niet. Op zoek naar een bar en rond 18.30 naar de kamer. Francis gaat nog ff buiten banjeren. Paul blogt en Henk kijkt waar we gaan eten. Francis komt terug met een restaurant wat aanbevolen is.

1. Tinie Hoetjes:
    16 september 2020
    'T gaat goed he?? Lekker weer ook neem ik aan en geen corona??🤔😷
    We blijven jullie weer volgen hoor, suc6!!😘👍
  2. Fam Huitema:
    16 september 2020
    Wij zijn in fatima geweest op bedevaart drie jaar geleden
  3. Edith:
    17 september 2020
    Dat is pittig, 7 km over een drukke weg lopen, gelukkig was er koffie in Colega.
    En waren de vijgen lekker?
    Mooi reisverslag, en mooie foto's
    Sukses vandaag 🙋‍♀️
  4. Elisabeth:
    17 september 2020
    En geen ketting gekocht met het handje van Fatima??
    Jullie gaan goed hè
  5. Henk ursem:
    18 september 2020
    Ik denk Martha dat er in Lourdes meer te zien en beleven is. En het handje van Fatima hebben wij gelukkig niet nodig Elisabeth 😘
  6. Martha Josee:
    17 september 2020
    Fijn om jullie mooie verslagen weer te kunnen mee beleven! Jullie hebben ook altijd van die aparte foto’s! Fatima is net zo’n soort bedevaartplaats als Lourdes? Niet zo groot van opzet misschien. Leuk om daar ook eens te kijken. Morgen weer een goede voortzetting van de camino. Slaap lekker en morgen gezond weer op👍😀
    Groetjes uit Julianadorp
  7. Elisabeth:
    18 september 2020
    Ach beetje geluk en bescherming nooit weg toch. Maar ja je moet er wel gevoelig voor zijn :)