11 oktober Cee - Fisterra een paar kilometeršŸ˜‰

11 oktober 2020 - Fisterra, Spanje

Wat een prima hotel! De beste bedden tot nog toe. In een stuk doorgeslapen. Bij het uitchecken vroeg de receptioniste hoe het was bevallen en ik wilde dit enthousiast gaan vertellen. Ze begreep er niets van. Het zal aan mijn uitspraak hebben gelegen.

Natuurlijk een prima ontbijt en goede koffie.

Op pad. Henk (in het Spaans Enk) en Francis besluiten samen te lopen dit laatste stukje. De stad uit over leuke paadjes. De eerste de beste koffietent in, van gisteren gemaakte fouten leren wij! Weer een lekker bakkie, dat kunnen de Spanjolen,
Ā

Verder naar Finisterre, de Spanjaarden noemen het Fisterra. Een reactie van een van onze volgers, Wil, zegt dat dit volgens de Romeinen het einde van de wereld is. RareĀ jongens die Romeinen. In Cee zag je veel invloeden van de Romeinen, zeker 3 pizzeriaā€™s.

De volgende kilometers langs een drukke weg, zonder vluchtstroken. Onder de vangrails groeien bramenstruiken richting de weg. Francis vraagt zich af of men wel wilt dat je Fisterra haalt. Het laatste stuk Francis langs het strand, Henk door het bos.Ā

Inmiddels ingecheckt en een drankje genuttigd op een terras met uitzicht op zee. Straks nog ff lopen naar paaltje ā€œ0ā€. Toch een bijzonder momentje. Daarna eten en te bed.Ā
Morgen met de bus naar Santiago, volgens de buschauffeur in 2 uurtjes en volgens de informatie en schema op internet 3 uur.Francis gokt 3, Henk gokt 2. Francis hoopt 2.

Morgen om 20.30 uurĀ landen we op Schiphol. Elles haalt Enk en Francis op.

Nog even dit.
In de blog waarin vermeld dat Henk en Francis hun weg vervolgdenĀ Spanje in naar Santiago reageerden enkeleĀ volgers ietwat ongerust. Dat snappen wij heel goed. Francis zal u achteraf geruststellen. Francis is nogal een control freak en heeft de hele reis de Spaanse RIVM gevolgd. Net als in Nederland is ook Spanje verdeeld kwa besmetting. Voor de provincie GaliciĆ« is deze vanaf het begin onder de 50 per 100.000 geweest en dalende.Ā Ā 80% minder dan in Langedijk. In vergelijking met de provincie Noord Holland gaat dit richting de 100%. De regels worden hierĀ zeer goed nageleefd, dat is op straat en in de restaurants heel opvallend voor ons. Natuurlijk gaan Henk en Francis wel in Quarantaine dus jullie moeten nog even geduld hebben om ons weer te zienšŸ˜€.

Namens Paul, Henk en Francis: Bedankt voor het lezen!

Ā

Fotoā€™s

1. Timo Commandeur:
    Whaw. Bijna paal 0. Dan je sokken verbranden
  2. Annemarie Sinnige:
    Missie volbracht! Chapeau!
    Goede terugreis en voor de quarantaine tijd, veel geduld en wijsheid voor jullie en jullie geliefden die ook door jullie een beetje geĆÆnfecteerd zijn door het Santiago virus. Een prettige bijkomstigheid dus.
  3. Sjaan Pepping:
    11 oktober 2020
    Gefeliciteerd šŸ‘Dank jullie wel voor de mooie verhalen en fotoā€™s. Goede vlucht naar huisšŸ™‹ā€ā™€ļø
  4. Martha Josee:
    11 oktober 2020
    Gefeliciteerd hoor, knap mannen!! We hebben genoten van de ca. 30 verslagen en de mooie fotoā€™s elke dag weer. Hiervoor onze hartelijke dank. Het zal vreemd zijn zonder jullie verhalen. Blijf gezond! Goede vlucht en welkom thuis!
    Hartelijke groet, Joop en Martha Josee.
  5. Ria Penders:
    11 oktober 2020
    Het is alweer voorbij! Ik heb weer erg genoten van jullie verhalen en foto's. Heel erg bedankt! Goede reis! En in quarantaine hebben jullie alle tijd om na te genieten!
  6. Truus Ursem:
    11 oktober 2020
    Geweldig gedaan jongens,trots op jullie!!!!!!!
  7. Nolda:
    Gefeliciteerd eindpunt bereikt geweldig
  8. Elly Teitsma:
    11 oktober 2020
    Missie volbracht! Chapeau! Goeie vlucht naar huis en hou jullie taai tijdens de quarantaine!
    Bedankt voor de mooie verhalen en fotoā€™s, ik heb er van genoten!šŸ™‹šŸ¼ā€ā™€ļø
  9. Dineke:
    Hoera! Eindpunt bereikt!
    Was weer leuk om jullie te volgen!!! Goede reis met de bus! 2 1/2 uur??? En goede vlucht en dan nog in quarantaine!
    Is de reis toch nog niet afgelopen..........šŸ˜‰
  10. Jannie Kits:
    12 oktober 2020
    Goed gedaan,gefeliciteerd.Bedankt voor de verhalen
    en de foto'"s
  11. Tiny:
    12 oktober 2020
    Leuk was het om te lezen, gefeliciteerd allemaal, prachtige tocht!
  12. Afra Tromp:
    13 oktober 2020
    Geweldig! Petje af voor jullie! En nu de rust thuis. Succes!
  13. Louis Groen:
    13 oktober 2020
    Missie volbracht. Dank voor de leuke verslagen en de mooie foto's. Weer terug in Nederland kunnen jullie in quarantaine tijd mooi nagenieten van deze speciale pelgrimstocht.
  14. Marion Berkhout:
    14 oktober 2020
    Het was leuk om te lezen en de fotoā€™s te bekijken. Stekte nog even in de quarantaine.
  15. Marita Proper-Ham:
    15 oktober 2020
    Bedankt weer voor jullie verslagen van de tocht naar Finisterre. Zo anders was het bij jullie op het eindpunt als bij mij. Ik was er helemaal alleen in de stromende regen.
    Het kruis zag ik nog wel op de rotsen maar niet de bronzen wandelschoen.
    Inmiddels zijn jullie weer thuis en mijmer nog maar even na over jullie tocht. Badankt!!!!
  16. Trudi Kramer:
    19 oktober 2020
    Ik heb genoten van jullie verhalen en de foto's en heel veel bewondering voor wat jullie hebben gepresteerd!!!
  17. Wim de Vries:
    21 oktober 2020
    Ik heb eigenlijk maar 1 woord..
    ...... Respect.....!!