Viana - Navarrete 23 km

1 juli 2015 - Navarrete, Spanje

Wij staan op om 5.00 na een warme nacht, Wim en Loek slapen buiten en later weer binnen vanwege de wind. We hebben ontbijt maar het stelt niet veel voor: lauwe melk en frisdrank, 2 soorten jam en koffie (magnetron) en thee. Wim en Henk starten eerder en Loek en Paul volgen. We komen weinig pelgrims tegen maar het weer is okay. We lopen richting Logrono en zien dit in de verte reeds liggen. De stad ziet er niet aantrekkelijk uit, veel kleine industrie complexen. In de stad drinken wij koffie con leche en gaan verder. Paul komt Henk en Loek tegen in een langgerekt park van 3 km. Er zijn opvallend veel wandelaars van boven de 50. Aan het einde van het park is een zwembad waar wij H & P een cola drinken en Wim uit Maarsen tegenkomen. Deze loopt ook vanuit Nederland en heeft het een beetje gehad. Wim wil in 3 weken aankomen in Santiago. Wij doen er 4 weken over. Voor de enige klucht van vandaag zit een pelgrimswaarzegger, in vol ornaat, deze laten wij rechts liggen. Boven op de top is het nog 2 km en Henk loopt via de weg verder. Paul komt Loek en Wim Maas tegen die lekker met de voeten in de rivier zitten. Paul loopt verder om Henk op te vangen, maar deze zit al op het dorpsplein. We lopen naar de augergue en bekijken onze kamer: prima, uit de zon dus we zullen beter slapen voor € 12,-- pp! Henk gaat facetimen met zijn Klaas, deze is geslaagd bij de universiteit van Leiden: Master of Arts in geschiedenis. We vieren dit op het terras, Henk is heeeel blij. Wij eten met z'n 4en bij een Spaans restaurant (geen toeristen/pelgrims menu) en het smaakt prima. Ook hebben wij sinds tijden een korte regenbui, iedereen spurt weg, maar het valt reuze mee.

1. Petra:
    1 juli 2015
    Gefeliciteerd met Klaas Henk! Super!
  2. Hans vd Hoeven:
    1 juli 2015
    Gefeliciteerd met Klaas... Wat super geweldig. Ja, echt het vieren waard. Hou vol mannen, jullie doen het geweldig.!!
    Hartegroet Marie
  3. Hans vd Hoeven:
    Hoi Henk,
    vanharte gefeliciteerd met het slagen van Klaas. Prima resultaat en ik kan me voorstellen, dat je trots bent.
    liefs
    Hans en Marie
  4. Tanja:
    1 juli 2015
    mooie foto, mannen, die zet ik gauw weer op mijn achtergrond.
  5. ELLY:
    1 juli 2015
    Allereerst onze felicitaties voor Klaas!
    Hoop dat het lopen goed blijft gaan met deze hitte,wij hebben ook 35km vandaag gereden ,met 32%,maar wel met electrische fietsen,en zo snel mogelijk uit de zon.
    Was net te doen,sterkte verder!Groet Joop en Elly.
  6. Kitty Schagen:
    1 juli 2015
    Hi mannen, wij weten hier nu ook wat puffen is van de hitte maar dan zonder lichamelijke inspanning. top prestatie nog steeds en dan nog maar 4weken te gaan. Het einde inzicht. Doe het in die warmte maar wat rustiger aan. Vind helaas de ontbijtjes van jullie wat karig. Daar kan je toch geen prestatie op neer zetten.
    Mooi die lavendelvelden. En het Spaanse gevoel?
    Toi toi
  7. Annemarie Sinnige:
    1 juli 2015
    Proficiat Henk! Een kind dat afstudeert brengt ouders ook in een nieuwe fase van het leven. Beetje bij beetje maken ("oude") verantwoordelijkheden plaats voor iets anders. Jullie zijn in alle opzichten al goed op weg. Tip: blijf drinken
  8. Tine van Meurs:
    1 juli 2015
    Wat een goed nieuws van Klaas.
    De hele familie, maar vooral Klaas, VAN HARTE GEFELICITEERD !
    Volg jullie al weken in stilte, vol bewondering.
    Wat zijn jullie al ver gekomen, en dat met die hitte.
    Petje af !!! Hartelijke groet van Tine
  9. Tinie Hoetjes:
    1 juli 2015
    Henk gefeliciteerd met Klaas, Tanja natuurlijk ook!!Ik neem aan dat Tanja deze verslagen ook wel leest.? Groetjes van ons en sterkte in de hitte!!XXX
  10. Francis:
    1 juli 2015
    Er vanuitgaande dat Klaas dit hier ook leest en gezien zijn scriptie: gvd gefeliciteerd! ik hoop dat jullie goed pitten vandaag!
  11. Ria Penders:
    1 juli 2015
    Gefeliciteerd met het behalen van dit prachtige Paper in de geschiedenis! Mag je echt een trotse vader zijn!
    groetjes,
    Ria
  12. Renate:
    2 juli 2015
    Hola, mooi bericht van klaas! En lekker om buiten te slapen (zonder wind. Hopelijk vinden jullie vandaag ook weer een mooi zwembad, en lekker Spaans uit eten, dat is niet verkeerd zeg!! Op dit moment is Arie hier, we hebben lekkage in de badkamer. Ik moet jullie de groetjes doen en veel succes wensen van Arie. Hier is het momenteel ook een Spaanse temperatuur! Gister ver boven de 30 graden en vannacht alle ramen open en OP het dekbed slapen...Pffff, wel een beetje samenhorigheid;-) Veel loop plezier weer!!