Dag 50: 25 mei Lires - Finisterre 16 km

25 mei 2018 - Fisterra, Spanje

Beide lekker geslapen en om 8.30 op pad via de kustroute. Dus een stukje terug naar zee en vanhieruit omhoog. Het mistig, wind en fris. Na 15 minuten belt Henk (die voor mij loopt) dat hij weer op de Camino zit. Ikzelf had al bedacht om op de Camino te gaan lopen: hier ontmoet je niemand. Na een uur wordt Paul begroet door een Zuid-Afrikaanse vader met dochter: jij bent Paul de broer van Henk. Zij hebben elkaar eerder ontmoet en herkende mij (= ook niet moeilijk). Paul loopt verder langs een houtzagerij en bekijkt het hele proces. Veel handwerk en veel lawaai. Vandaag wordt Paul veel ingehaald door pelgrims die ook naar Finisterre gaan maar zeker veel meer die hem tegemoetkomen en naar Muxia lopen. Afdalen en dan een saai stuk langs de weg en daar is Finisterre. Het spettert een beetje, veel meeuwen dus niet bijzonder. Als je het dorp binnenloopt wordt het iets leuker. We slapen in een albergue voor € 40,-- per nacht: prive kamer met handdoeken en eigen douche. We drinken koffie-ijs in een Duitse bar/winkel en nemen wat boodschappen mee naar de kamer. Wij bloggen met een biertje erbij (erg traag) en zitten aan tafel met een Nederlands stel van rond de 66. De was is gedaan en opgehangen voor de laatste keer. Ook lopen wij geen kilometers mee !  Onze wandelcamino is klaar. Wij gaan eten in een visrestaurantje.

1. Tanja:
    25 mei 2018
    Een albergue met een privékamer, dat is weer eens wat anders, fijn hoor !
  2. Renate:
    25 mei 2018
    Raar idee dat het er nu helemaal op zit! Ook wel weer heel fijn om weer naar huis te gaan lijkt mij..geniet er nog maar even van..
  3. Francis:
    25 mei 2018
    Goed gedaan mannen! Volgende keer fietsen? Ik zie jullie weer thuis!
  4. Nic:
    25 mei 2018
    Complimenten mannen! Het was een mooie wandeling en volgens ons hebben jullie er met volle teugen van genoten. Goeie thuisreis. Nic en Els
  5. Jan Stevens:
    25 mei 2018
    Bedankt dat wij in gedachten met jullie mee mochten lopen
    Een voorspoedige thuisreis
  6. Groetjes Ria Put:
    25 mei 2018
    Nogmaals bedankt voor de mooie verhalen en foto’s! Ik heb er van genoten🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️🤗 lieve groetjes en goeie reis naar huis✈️
  7. Marian Kos:
    25 mei 2018
    Bedankt voor alle verhalen en een goeie reis terug
  8. Gerard:
    25 mei 2018
    Mooi gedaan Mannen ! Het was fijn om het (2e hands, via jullie blog) te mogen meebeleven.
    Graag hoor ik eens alle diepere pelgrims-gedachten van deze twee maanden.
  9. Ria Penders:
    25 mei 2018
    Ook deze mijlpaal bereikt! Fantastisch dat jullie dat hebben bereikt en ons hebben laten mee genieten!
    Geniet er nog lang van!
  10. Marian Zwaan:
    Goede terugreis Henk en Paul
    Tot ziens weer bij PostaanZee
    Paul óók?
    Of vertellen jullie samen bij ons over deze camino......
    Groetjes uit Egmond aan Zee
  11. Therese Akerboom:
    25 mei 2018
    Gefeliciteerd Henk en Paul!
  12. Marijke en Arie:
    25 mei 2018
    Bedankt voor jullie mooie verhalen, en een goede thuisreis!
  13. Kitty Schagen:
    25 mei 2018
    We zullen de verhalen missen van jullie Camino. Jammer maar bedankt. Goede thuisreis.
  14. Tinie Hoetjes:
    26 mei 2018
    Kom maar gauw naar huis, dan willen we jullie verhalen heel snel horen bij 't genot van een biertje,
    [wijntje] en BBQtje met het hele Decorette team!! XXX
  15. Edith:
    26 mei 2018
    Henk en Paul; bedankt voor jullie reisverhalen, we hebben er van genoten.
    Verder een voorspoedige thuisreis, we horen van elkaar,
  16. Dineke:
    26 mei 2018
    Geweldig gedaan Henk en Paul! Het was weer leuk om jullie verslag te lezen!!!
  17. Annemarie Sinnige:
    26 mei 2018
    Missie volbracht! Echt knap van jullie. En ook nog eens elke dag een colum schrijven.....
    Wij wensen jullie een goede thuisteis en hopelijk tot gauw. Jan en Annemarie
  18. Martha Josee:
    26 mei 2018
    Fantastisch hoor! Dat hebben jullie toch maar weer mooi gedaan! Bedankt voor de mooie verhalen en de foto’s. We hebben ervan genoten! Goede vlucht terug en tot ziens in Nederland. Groeten vanuit Slanje Joop en Martha
  19. Tine van Meurs:
    Henk en Paul.
    Bedankt voor het verslag dat jullie elke dag stuurden.
    En de mooie foto's daarbij.
    Het was leuk om op deze manier "mee te lopen!!
  20. Elly Teitsma:
    26 mei 2018
    Deze uitdaging weer volbracht! Gefeliciteerd mannen, goed gedaan en “beloning” privé kamer, ook wel weer lekker. Was weer heel leuk om via het blog mee te kunnen genieten van jullie onderneming, bedankt!
    Goeie reis terug en welkom op Nederlandse bodem!
  21. Elisabeth:
    29 mei 2018
    Inmiddels alweer thuis en nagenieten. Ik heb ook meegenoten!
    Ik hoop de Portugues dit jaar nog te kunnen lopen!
    Groetjes, Elisabeth