Dag 46: 21 mei Santa Marina - Dumbria 24 km

21 mei 2018 - Dumbría, Spanje

Een begin zoals andere, nee.... om 7.15 wakker en om 7.45 samen op pad. Het is mistig maar zeker niet fris, lekker wandelweer. Door deze mist en de omgeving van stenen huizen maakt het mystiek. Hier kunnen mooie filmopnamen gemaakt worden !  Wij lopen door tot Lago. Hier is een bar, maar gesloten. Doorlopen dus. In San Cristovo de Corzon gaat Paul ontbijten. Henk loopt door in de hoop dat er in het dorp wat is, maar nee. Paul eet in een spiksplinter gebouw zijn ontbijt. Het blijkt een camping te zijn die net 2 maanden open is. Uiteindelijk zien wij elkaar in een albergue/bar in Olveiroa. Ook weer luxe en commercieel. We drinken koffie en lopen weer samen op. De mist trekt op en een zonnetje breekt door. Later schijnt deze volop, in de avond wordt het frisser en vochtiger. Bij een riviertje krijgt Paul last van uitslag en jeuk en slikt wat pilletjes. In Logoso drinken we wat en Paul trekt weer bij. Bij het punt waar de wegen scheiden naar Finisterre of Muxia maken we foto's. Wij kiezen Muxia en moeten nog 5 km. Gisteren had Paul veel moeite met de laatste kilometers nu Henk. Uiteindelijk komen wij de de nieuwe en moderne albergue en hebben een boven en een beneden bed. Wij gaan het dorp in om wat te drinken. We krijgen 1 biertje met een lekkere Tapas en om 4 uur gaat de tent dicht 😏. Wij wachten tot de winkel opengaat, deze is op maandag gesloten. Terug naar de albergue komen wij broeder Michael tegen, die weet nog een bar die open is. Deze heeft Paul gemist. Uiteindelijk eten wij hier ook. Om 19.00 terug en aan de blog.

1. Renate:
    21 mei 2018
    Hey globetrotters!! Hoe gaat het? Wij hebben echt een super weekend bij Boer Jeroen gehad. Erg genoten..Heerlijk weer en gezellige mensen. Hoezo lopen volgen jullie de weg naar Muxia via Dumbria? Gaan jullie ná Dumbria zuidelijk richting Finisterra? Op de kaart lijkt het alsof dit wat om is?
  2. Francis:
    21 mei 2018
    Jeuk, Niet gek hoor na 46 dagen.....’
  3. Elly Teitsma:
    22 mei 2018
    Ik hoop dat je uitslag en jeuk van tijdelijke aard is Paul! Nog even doorzetten mannen het eind is in’t zicht.
  4. Paul:
    22 mei 2018
    De jeuk was van tijdelijke aard Elly. Wij lopen van Muxia naar Finisterre. Dit is geen omlopen Renate maar andersom, wat de meeste wandelaars doen.