Sahagun - Reliegos 30 km

12 juli 2015 - Reliegos, Spanje

Om 5.00 gaat de wekker en Henk, Paul, Wim en Frieda gaan op pad. Even omlopen en we lopen op de route. Het pad gaat langs de N120 dus recht toe recht aan.  In Bercianos del Real Camino nemen wij het ontbijt. Koffie en tosti's, heerlijk na 3 maanden. Henk loopt slecht en is moe en belt Tanja. Wim start eerst en Frieda en Paul volgen. Zij komen Tanja tegen en wijzen de weg naar Henk. Ook nemen zij ontbijt in dezelfde tent. Nieuw en commercieel, prima. Zoals gezegd de weg is recht met weinig bescherming tegen de zon, het lijkt de Meseta wel. Opvallend zijn de huizen die besmeerd zijn met leem. Sommige zijn hierna nog afgemeerd met stuc. In El Burgo Ranero nemen wij een cola in een bar die gehuurd wordt door een ex Peregrino, een Roemeense. Zij is niet de eerste ex peregrino die een albergue of bar runt langs de Camino. We besluiten door te lopen voor de laatste 13 km. Het wordt warmer en wat saaier. Op 7 km voor Reliegos ziet Paul, in het gras en in de schaduw, Wim zitten. Slechts 1 minuut later tuft Tanja voorbij, Wim heeft het gehad en wordt opgehaald. Wij komen terplekke en ook Frieda rijdt mee. Ook ik ben geen doorzetter en stap in! Wij drinken wat, douchen en de was wordt gedaan. Het is een knoekendorp, dus veel keuze om te eten is er niet. Frieda heeft een ontsteking aan haar grote teen en gaat in Leon Betamine kopen

1. Margrethe:
    12 juli 2015
    Een knoekendorp???? Is dat Westfries?
  2. Renate:
    12 juli 2015
    Wat een mazzel dat Taxi Tanja zo in de buurt is! Hahaha, lekker hoor...Mooie foto's vooral die 2de, dat doet me denken aan de hobbit huisjes uit de Lord of The Rings. Weten jullie hoeveel km jullie nog moeten naar Compostella? En stoppen jullie dan of lopen jullie toch door naar Fisterra?
  3. William en Martha:
    Hallo mannen en Tanja,
    Als ik op de kaart kijk schiet het al lekker op voor jullie. Maar dan lopend met deze temperaturen. Nu snap ik waarom jullie zo vaak vroeg vertrekken, voor dag en dauw zullen we maar schrijven. Bij ons is het inmiddels wat afgekoeld. ca. 19 graden, maar het wordt in de loop van de week weer beter. Zet hem op, we lezen jullie verslagen met plezier en leven met jullie mee.

Groetjes Martha en William
  4. Joop en Inge Roelands:
    12 juli 2015
    Hè mannen...wat lees ik nu?? Smokkelen met de kilometers en met de auto verder?? Wij hebben vandaag 3 extra km. gelopen naar ons hotel. Over heet asfalt...maarrrr om heel eerlijk te zijn: wij lopen minder grote afstanden. We zijn nu in Viga, 3 km vanaf Hornillo del Camino.
  5. Nico:
    12 juli 2015
    Zo mannen de laatste loodjes worden wel zwaar fijn dat jullie een bezemwagen hebben na zoveel kilometers is dat ook wel heel erg verdiend, maar wel volhouden en dat gaat jullie zeker lukken. succes xxx
  6. Marijke en Arie:
    12 juli 2015
    Wat een eind, 30 km in de hitte, goed dat jullie zo vroeg op pad gaan!
  7. Elly Teitsma:
    13 juli 2015
    Inderdaad, laatste loodjes......! Vroeg van start door de hoge temperaturen, zwaar.....! Voor de extra gelopen kilometers nemen/krijgen jullie nu een lift, top! Het gaat jullie zeker lukken, toi toi toi!
  8. Francis:
    13 juli 2015
    Wij hebben ook maar 14 km gelopen gisteren, het was ook warm. Vandaag een rustdag.